پس از معرفیهای نیمه کاره در هفته و ماههای گذشته از محصول لوکس هیوندای، در نهایت جنسیس G90 پرحاشیه و صدالبته لوکس به طور رسمی و همراه با اطلاعات فنی دقیق معرفی شد.
G90 قرار است جانشینی برای از رده خارج کردن خودروی لوکس پیشین هیوندای یعنی سنتنیال باشد، ولی حالا G90 نسبت به سنتیننتال پا را فراتر گذاشته و به فکر به چالش کشیدن خودروهای لوکس صاحب نام بازار جهانی است و در تلاش برای رقابتی تنگاتنگ میان آنهاست. برای شروع، هیوندای اعلام کرده که فاصله بین دو محور G90 را نسبت به فاصله بین دو محور هیوندای سنتیننتال، حدود 114 میلی متر بیشتر در نظر گرفته است و از طرفی دیگر هم با عایق بندی فوق العاده کابین، به کاهش سر و صدای اضافی و ارتعاشات و خشونتهای وارد شده از سطح زمین به لاستیکها و پس از آن به داخل کابین پرداخته است.
زیر کاپوت این خودرو هم که جدیدا اطلاعاتی بدست آمده، گفته شده که از پیشرانهای به تازگی توسعه یافته 3.3 لیتری توربوشارژر شش سیلندر V6 از نوع BiTurbo استفاده خواهد شد که در دور موتور 6000 دور بر دقیقه توان تولید 365 اسب بخار قدرت و در دور موتور 1300 دور بر دقیقه هم میتواند گشتاوری 510 نیوتن متری تولید کند. علاوه بر این پیشرانه 3.3 لیتری، هیوندای پیشرانهای 5 لیتری تنفس طبیعی هشت سیلندر را هم آماده کرده که قدرتی 420 اسب بخاری و گشتاوری 520 نیوتن متری دارد. برای انتقال نیرو هم به طور استاندارد از تنها جعبه دندهای 8 سرعته خودکار استفاده خواهد شد که این نیرو یا به محور عقب یا به در خواست مشتری در هنگام سفارش، به تمامی چرخهای خودرو ارسال خواهد شد.