مشتریان خودروهای ثبت‌نامی، گرفتار در بن بست تولید

سه شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۴:۳۰
کدخبر:۱۸۷۳

مشتریانی که از افت تولید خودروسازان متضرر شده‌اند دو دسته هستند، یک دسته کسانی که با افت تولید و افزایش قیمت‌ها از خرید خودرو نو ناامید شده‌اند و دسته دیگر افرادی هستند که پیش از بحرانی شدن وضعیت خودروسازان اقدام به پیش خرید خودرو کرده بودند.دسته دوم در واقع مشتریانی هستند که بیشترین ضرر را از بحران خودروسازان متحمل شده‌اند؛ زیرا بسیاری از این دست مشتری‌ها با وجود پرداخت بخش قابل‌توجهی از قیمت خودروی ثبت‌نامی به خودروسازان، هنوز موفق به دریافت خودروی خود نشده‌اند. 

با توجه به اینکه خودروسازان طی یک سال و نیم گذشته نتوانسته‌اند پاسخگوی بخش زیادی از تعهدات خود به مشتریان باشند، شاهد ارائه راه‌حل‌هایی از سوی خودروسازان به مشتریان بوده‌ایم. به نظر می‌رسد راه‌حلی نظیر دریافت خودروی جایگزین (خودرویی در سطح خودروی ثبت‌نام شده) تنها راه‌حل پیشنهادی خودروسازان به مشتریان باشد و در برخی مواقع آنها حتی با انصراف مشتریانی که خودرویی را پیش خرید کرده‌اند نیز موافق نیستند؛ زیرا پولی برای بازگرداندن به آنها ندارند. 

بر همین اساس شنیده می‌شود مشتری‌های یکی از خودروسازان کشور این روزها مشمول پیشنهاد محصول جایگزین به جای خودروی ثبت‌نامی شده‌اند. با توجه به اینکه عمده فعالیت‌های این شرکت خودروسازی به واردات قطعه وابسته است و مشکلات تحریم تولید این شرکت را با افت تولید شدیدی مواجه کرده است، این شرکت به افرادی که پیش از این خودروی مونتاژی 77 میلیونی را پیش خرید کرده بودند، خودروهای 19 میلیونی و 17 میلیونی یا حتی 16 میلیونی پیشنهاد کرده است. حال این سوال مطرح است که این دست از مشتریان که تعداد آنها کم نیست چه راهی پیش رو خواهند داشت؟