استقبال کم خانه اولی‌ها از وام 80 میلیونی مسکن

پنجشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸:۴۷
کدخبر:۱۶۹۱۶

معاون وزیر راه‌وشهرسازی درباره استقبال خانه اولی‌ها از وام 80 میلیون تومانی خرید مسکن گفت: آمار بانک مسکن خوب اما از سقف انتظاری وزارت راه بسیار پایین‌تر است؛ زیرا مردم باید فرصتی برای خروج سرمایه از سایر بازارها و ورود به بازار مسکن را داشته باشند.

حامد مظاهریان با بیان اینکه برنامه‌های مشترک دو وزارتخانه برای مسکن اجتماعی از جمله تعیین شاخص‌های عملیاتی، سرمایه‌گذاری، تعیین گروه‌های هدف و نظام مدیریتی مشخص شده است، گفت: با توجه به اینکه گستره اصلی مخاطب مسکن اجتماعی، افراد کم‌بضاعت هستند که آورده مناسب ندارند، دولت باید اعتبار مناسبی را اختصاص دهد.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی افزود: وزارت راه‌وشهرسازی با مشکل تامین مالی روبه‌رو است که دو وزارتخانه راه‌و‌شهرسازی و تعاون، کارو رفاه اجتماعی به توافق رسیدند تا از منابع داخلی خود در مقیاس کوچک‌تر برای یکسال آینده این طرح را جلو ببرند. وی تصریح کرد: فعالیت‌های مربوط به تعیین زمین و شناسایی افراد در دو وزارتخانه صورت گرفته که امید است تا یک‌سال آینده با کاهش مشکلات اعتبارات، ردیف بودجه مشخص شود تا ساخت مسکن اجتماعی رونق گیرد.

مظاهریان اظهار کرد: قیمت واقعی مسکن به سال 89 رسیده است و به دلیل کاهش سودآوری، سرمایه‌گذاران از بازار مسکن خارج شده‌اند. بر این اساس باید قدرت خرید مردم را افزایش دهیم؛ زیرا افزایش متقاضیان باعث ورود سرمایه‌گذاران و در انتها خروج مسکن از حالت رکود خواهد شد.