بازنگری قانون بانکداری بدون ربا

یکشنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵:۴۷
کدخبر:۱۵۶۸۳

ابوذر ندیمی نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص تصمیمات اخیر این کمیسیون در ارتباط با سیستم بانکی اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع در خصوص بانک‌ها بررسی تغییر ساختار و بازنگری قانون عملیات بانکی بدون ربا در بانک‌ها است که تحقیق و تفحصی در ارتباط با کل بانک‌ها به تصویب رسید. 
 
وی افزود: علاوه بر این نشستی با بانک‌ها داشتیم که بانک مرکزی در خصوص تأمین نقدینگی که در کمیسیون تلفیق با محوریت کمیسیون اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که چند موضوع از جمله کارآمد بودن روش کنونی اداره بانک‌ها از جهت هزینه‌ها و مشکلاتی که وجود دارد مورد توجه بود. 
 
ندیمی در ادامه تصریح کرد: هزینه بانک‌ها از جهت ساختمان‌ها و از جهت بحث موانع تولید و قوانین مربوط به بانکداری و بنگاه‌داری و اصلاح سیستم نظارتی و مدیریتی از جمله مباحثی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
 
نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص برگزاری نوبت دوم جلسه سیف رئیس کل بانک مرکزی و طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در کمیسیون اقتصادی با حضور کارشناسان مربوطه اظهار داشت: مقرر شد جلسه‌ای به صورت موضوعی تحت عنوان اصلاح قانون بانکی با حضور کارشناسان برگزار شود که در حال انجام است و این سلسله جلسات در ابتدای راه خود می‌باشد.