مهم‌ترین تفاوت‌های اپل آیفون 6S با آیفون 6

دوشنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰:۴۷
کدخبر:۱۵۵۲۵

بالاخره آیفون 6S طبق معمول پس از ماه‌ها حرف و حدیث رونمایی شد و برخلاف انتظارات، از نظر ظاهری هیچ تفاوت عمده‌ای با پیشکسوت خود یعنی آیفون 6 ندارد.

شرکت اپل در ارائه محصول جدید خود بیشتر بر روی سخت‌افزار داخلی گوشی تمرکز کرده تا ارائه یک طراحی جدید و به نظر می‌رسد بیشتر وقت و انرژی خود را روی ارائه یک طرح جدید برای آیفون 7 که سال آینده معرفی خواهد کرد، گذاشته است. اما بررسی‌ها نشان می‌دهند که آیفون 6S به لحاظ مشخصات و امکانات تفاوت قابل توجهی با آیفون 6 دارد و در اینجا به برخی از پیشرفت‌های پرچمدار جدید اپل اشاره خواهیم کرد.


krc43x9ebidjrbxeya8b.jpg
 

1-  تفاوتهای ظاهری آیفون 6S با 6 این است که ضخامت گوشی جدید اپل 0.2 میلی‌متر افزایش یافته و از 6.9 به 7.1 میلی متر افزایش یافته است. همچنین به لحاظ وزنی نیز آیفون جدید 14 گرم اضافه وزن داشته و از 129 گرم به 143 گرم رسیده است.

2 - محصول جدید اپل از یک چیپست A9 اپل بهره می‌برد که بالاترین چیپست ساخته شده توسط این شرکت تا به امروز است.

3- آیفون 6S مجهز به یک پردازنده سه هسته‌ای با فرکانس دو گیگاهرتز است در حالیکه پردازنده آیفون 6 دو هسته‌ای با فرکانس 1.4 گیگاهرتز است.

 4 - نمایشگر آیفون جدید از فن‌آوری جدید سنجش فشار لمس موسوم به «فورس تاچ» بهره می‌برد در حالیکه آیفون شش این فن‌آوری را ندارد.

5 -  آیفون 6S یک دوربین 12 مگاپیکسلی با امکان فیلمبرداری با وضوح 4K دارد در حالیکه دوربین آیفون قبلی 8 مگاپیکسل با وضوح HD است.