ترمز سقوط شاخص بورس تهران کشیده شد

چهارشنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴:۳۲
کدخبر:۱۴۶۹۷

با توجه به مثبت بودن نتیجه مذاکرات هسته‌ای، وضعیت بازار سرمایه باید بهبود می‌یافت اما همزمان با مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته‌ای گزارش‌های 3 ماهه شرکت‌ها ارائه شد و عملکرد شرکت‌ها آنطور که پیش‌بینی می‌شد نبود یعنی شرکت‌ها با افت چشم‎گیر مواجه شدند این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود که در گزارش‌های 6 ماهه شرکت‌ها کاهش سود اصلاح شده و گزارش محتاطانه آنها واقعی‌تر شود تا شوق خرید در بازار احیا گردد.
 
در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 29 واحد رشد کرد و در کانال 65 هزار و 218 واحدی قرار گرفت.
 
گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از 449  میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به  یک  میلیارد و 187  میلیون و 991 هزار ریال در 26 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.
 
در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نمادهای همراه، وانصار، پارسان با روند مثبت و نمادهای شپنا، وبملت، فملی، حکشتی با روند مثبت در آخرین روز هفته متوقف شدند.
 
نمادهای پر بیننده معاملات امروز شامل  نمادهای بانک صادرات ایران، پارس خودرو، ایران خودرو، س.نفت و گاز پتروشیمی تامین، صنایع آذرآب با رشد و نمادهای بانک ملت و پالایش نفت اصفهان با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.
 
شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با رشد 11 واحدی به 25 هزار و 847  واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با کاهش 5 واحدی به 9 هزار و 985 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با کاهش 5 واحدی به  8 هزار و 540 روبه‌رو شدند.
 
شاخص آزاد شناور با روند مثبت 45 واحدی به 73 هزار و 588 واحد، شاخص بازار اول با روند نزولی 51 واحدی به 46 هزار و 217 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند مثبت 457  واحدی به 139 هزار و 488 واحد رسید.
 
کارشناسان بر این باورند با توجه به اتفاقات رخ داده چشم انداز بازار سرمایه مثبت است و افت چشم‌گیری اتفاق نمی‌افتد، بنابراین بازار تا قبل از نیمه دوم سال نوسانات کمی را تجربه می‌کند که در این شرایط صبر کردن معقولانه است.