پنجمین کشتیرانی برتر دنیا در بندر شهید رجایی پهلو گرفت

چهارشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲:۴۳
کدخبر:۱۴۲۹۲

کشتی "اورلژیون" متعلق به خط کشتیرانی "" اورگرین تایوان" به‌عنوان پنجمین شرکت برتر کشتیرانی دنیا ساعت یک بامداد امروز در بندر شهید رجایی پهلو گرفت که تخلیه و بارگیری آن در حال اتمام است.

به گزارش تسنیم، نخستین کشتی بزرگ خط مستقیم کانتینری EVERGREEN تایوان بامداد امروز در بندر شهید رجایی پهلو گرفت و عملیات تخلیه و بارگیری این کشتی رو به پایان است.

کشتی نسل پنجمی اورلژیون 8500 TEU کانتینر ظرفیت دارد که طی هفته های گذشته از بندر شانگهای حرکت خود را آغاز کرده و با گذر از بنادر هنگ کنگ، تایوان، مالزی، سری لانکا و جبل علی در ترمینال 2 بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

پیش‌تر ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به راه اندازی خط EVERGREEN از سال 2000 میلادی در بندر شهید رجایی گفته بود: قرار است 7 فروند کشتی کانتینری این خط تایوانی در مسیر خاور دور به بندرعباس با تخلیه و بارگیری هفته ای پنج تا شش هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی فعالیت خود را از سر گیرد. 

وی تاکید کرد: با از سرگیری تردد مستقیم خطوط معتبر کشتیرانی جهان در بندر شهیدرجایی فاصله دستیابی به کالاها به میزان یک هفته کاهش می یابد و این امر باعث صرفه جویی قابل توجهی در زمان و هزینه خواهد شد.

خط کشتیرانی  EVERGREEN تایوان 201 فروند کشتی با ظرفیت 948 هزار و 788 TEU کانتینر را در اختیار دارد.