یک کیتکت کوچک در ارتفاع 30 هزارپا به بحران برای قطر ایرویز تبدیل شد؛ بحرانی که اکنون این شرکت را با شکایت 5 میلیون دلاری خانواده یک کودک سهساله در آمریکا روبهرو کرده است.
شرکت هواپیمایی قطر ایرویز با یک شکایت خسارت ۵ میلیون دلاری در آمریکا مواجه شده است؛ شکایتی که پس از بروز یک واکنش آلرژیک شدید برای یک کودک سهساله در پرواز واشنگتن دالس به دوحه ثبت شد.
مادر این کودک میگوید چندین بار به مهمانداران هشدار داده بود که دخترش به لبنیات و مغزها حساسیت حیاتی دارد و حتی هنگام رفتن به سرویس بهداشتی نیز این موضوع را مجدداً گوشزد کرده بود.
اما در همین فاصله، یکی از خدمه به کودک یک شکلات کیتکت میدهد؛ اقدامی که موجب آنافیلاکسی (شوک آلرژیک شدید) و خطر جانی برای او میشود.
به گفته خانواده، مادر با استفاده سریع از اپیپن وضعیت دختر را کنترل میکند، اما ادعا دارد که خدمه هیچ اعلام وضعیت اضطراری پزشکی انجام ندادند و موضوع جدی گرفته نشد.
این حادثه در حالی رخ داد که کودک پس از فرود و در سفر بعدی، هنگام ورود به هند نیز دچار واکنش آلرژیک دوم شد و دو روز در بیمارستانی در حیدرآباد بستری بود.
قطر ایرویز تاکنون به این شکایت واکنشی نشان نداده است. این شرکت همزمان با پرونده دیگری نیز روبهروست؛ مربوط به مرگ یک پزشک ۸۵ ساله سریلانکایی در پروازی از لسآنجلس به کلمبو، که خانوادهاش میگویند پس از ارائه نشدن وعده گیاهی و توصیه «اطراف گوشت را بخور» دچار خفگی و سپس مرگ شده است.
مجموعه این شکایات بار دیگر موضوع حساسیتهای غذایی و مسئولیت خطوط هوایی در حفاظت از سلامت مسافران را به کانون توجه رسانده است./ فارس
