لپ‌تاپي ارزان از سونی

پنجشنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۱:۰۷
کدخبر:۱۳۴۶

این لپ‌تاپ دارای ویژگی‌هایی چون تجهیز به پردازنده Intel 3110M Core i3 2.4 GHz - Cache 3MB - BUS 1333 MHz، رم چهار گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه 320 گیگابایت است.کارت گرافیکی این لپ‌تاپ هم از نوع Intel HD Graphics 4000 - MB up to 1024 MB است.در مورد صفحه نمایش این دستگاه هم باید بگوییم که صفحه نمایش 6/15 اینچ از نوع LED Backlit Display و با وضوح تصویر 1366×768 نقطه در اینچ است.

بالای صفحه نمایش هم یک وب‌کم 3/1 مگاپیکسلی با سنسور Exmor برای انجام مکالمات اینترنتی تعبیه شده است. در شرایط نوری مناسب، کیفیت این وب‌کم بسیار مناسب است؛ ولی در شرایط نوری ضعیف، کیفیت رنگ‌ها کاهش یافته و نویز تصاویر زیاد می‌شود. بالای کیبورد هم دو بلندگو تعبیه شده‌ است که به تکنولوژی‌های انحصاری xLOUD و Clear Phase مجهز بوده و صدای شفاف و باکیفیتی را تولید می‌کند. 

این لپ‌تاپ  از کیبوردهای جزیره‌ای با کلیدهای بزرگ و جدا از هم برخوردار است. از لحاظ تعداد پورت‌ها و اتصالات این لپ‌تاپ  دارای خروجی‌های تصویری VGA و HDMI بوده که روی لبه چپی دستگاه تعبیه شده‌اند. تجهیز به پورت‌هایUSB 3.0 ،USB 2.0 و... از دیگر ویژگی‌های این نوت‌بوک است.سونی همراه این لپ‌تاپ یک باتری لیتیوم-یونی ارائه کرده است که در سخت‌ترین شرایط کاربری بین 4 تا 5/4 ساعت شارژدهی می‌کند.

به طور کلی طراحی  زیبا، کیفیت ساخت بالا، تجهیز به پورت‌های فراوان، تجهیز به بلندگوهای با کیفیت، تجهیز به کیبورد و تاچ پد بسیار خوب و قیمت مناسب از نقاط قوت و عملکرد نسبتا ضعیف صفحه نمایش و همچنین شارژدهی متوسط باتری از نقاط ضعف این دستگاه است. این لپ‌تاپ 7/2 کیلوگرمی با قیمتی در حدود دو میلیون و 100 هزار تومان به بازار عرضه شده است.