قیمت انواع خرما در آستانه ماه مبارک رمضان اعلام شد

جمعه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵:۲۰
کدخبر:۱۲۶۴۹

عضوهیئت مدیره انجمن ملی خرمابا بیان اینکه قیمت خرما از سردخانه تا مصرف کننده 25 تا 30 درصد افزایش می‌یابد، گفت: برای تامین نیاز مصرف کنندگان در ماه رمضان عملیات انتقال خرمای ذخیره سازی شده از سردخانه‌ها به استان‌ها آغاز شد.

به گزارش تسنیم، محمد صادق حمیدیان افزود: انتقال خرمای ذخیره شده از سردخانه‌ها به مراکز فروش آغاز شده است تا تقاضای مصرف کنندگان در ماه رمضان تامین شود.

عضوهیئت مدیره انجمن ملی خرما با اشاره به قیمت عمده انواع خرما، ادامه داد: هرکیلوگرم خرمای رطب 3 هزار تا 4 هزار تومان، خرمای نیمه خشک هزار و پانصد تا 4 هزار تومان و خرمای خشک از هزار و پانصد تا 6 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی اضافه کرد:  هرکیلوگرم خرمای خاص رقم پیارم یا صادراتی نیز به قیمت 15 تا 16 هزار تومان به فروش می‌رسد که با کیفیت ترین نوع خرمای کشوراست.

حمدیان با اشاره به نرخ انواع خرما در بازار مصرف اظهار داشت: نرخ این محصولات در بازار مصرف 25 تا 30 درصد قابل افزایش است.

وی با اشاره به دلایل این افزایش قیمت 30 درصدی خرما از سردخانه تا با زارمصرف، گفت: با درنظر گرفتن سود خرده فروشی، حمل و نقل و نگهداری سردخانه‌ای هراستان(واسطه‌ای دیگر) این رقم افزایش قیمت، غیر منطقی نیست.