قیمت‌های جدید خودرو هفته آینده اعلام می‌شود

دوشنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲:۲۸
کدخبر:۱۱۷۱۹

رئیس شورای رقابت از تعیین تکلیف قیمت‌های جدید خودرو در هفته آینده خبر داد و گفت: از الان نمی‌توان گفت، قیمت خودرو افزایش و یا کاهش می یابد.

رضا شیوا در گفت‌وگویی ، با اشاره به اینکه اکثر اطلاعات درخواستی شورای رقابت از بخش‌های مربوطه از جمله خودروسازان برای تعیین قیمت خودرو در سال 94 دریافت شده است، اظهار داشت: قرار است در جلسه این هفته شورا دستورالعمل سال گذشته قیمتگذاری خودرو بررسی و با تصویب آن روند تعیین قیمت های جدید خودرو مطابق این فرمول انجام شود.

وی با بیان اینکه هفته آینده قیمت های جدید خودرو را اعلام خواهیم کرد، افزود: در حال حاضر نمی‌توان گفت، قیمت خودرو افزایش و یا کاهش می یابد اما در مجموع کارشناسان این شورا مستندات خودروسازان را بررسی و در نهایت قیمت های جدید را به استناد فرمول و نرخ تورم بخشی  اعلام می‌کنند.

عیسی امامی روز گذشته ضمن اشاره به اینکه براساس فرمول شورای رقابت قیمت‌های جدید خودرو براساس قیمت‌های پایه‌ و نرخ تورم بخشی خودرو در سال 93 تعیین می شود، گفته است: هزینه های تولید در سال 93 برای تولیدکنندگان بسیار بالا بود این در حالی است که در سال جاری روند کاهشی نرخ تورم نشان از کاهش هزینه های تولید و مدیریت منابع دارد.

وی با اعلام اینکه امسال دولت با توجه به روند کاهشی نرخ تورم تعدیل نرخ سودهای بانکی را در دستور خود قرار داده است، افزود: اما لحاظ کردن قیمت پایه خودرو در سال 93 مسیر را برای افزایش قیمت ها فراهم می کند.

این عضو ناظر شورای رقابت، گفت: شورای رقابت برای جلوگیری افزایش قیمت خودرو پیشنهاداتی را به مسئولان مربوطه عنوان کرده است به نحوی که با کاهش قیمت تمام شده پول، تزریق و تأمین منابع واحدهای تولیدی و حمایت دولت از واحدهای تولیدی برای کاهش هزینه ها می توان مانع افزایش قیمت ها در حوزه صنعت خودرو شد.