مردم با نخریدن، گرانفروشان را تنبیه کنند

یکشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲:۲۳
کدخبر:۱۱۷۱۱

قاسمعلی حسنی در گفت وگو با رادیو اقتصاد اظهار کرد: با توجه به فراوانی کالا و عرضه بتدریج به سمتی می رویم که مردم تعیین کننده قیمت می شوند و اگر شهروندان با نخریدن، برخی گرانفروشان را تنبیه کنند، نرخ ها نیز ساماندهی می شود.

وی به مردم توصیه کرد از خریدهای فله ای و انبوه خودداری کنند چون عرضه کافی کالا وجود دارد و خریدهای خرد و تازه را در اولویت قرار دهند.

حسنی گفت: تحلیل بسیار دقیق و جزئی از افزایش قیمت تمام شده کالاها را در زنجیره کامل تولید تا مصرف نهایی اعم از بسته بندی، حمل و نقل، هزینه واردات یا تولید داریم و به مردم اطمینان می دهیم که عرضه کالاها فراوان است و اکنون مشکل تولید کنندگان و وارد کنندگان، یافتن مشتری است.

وی اظهار کرد: ظرفیت و توان ذخیره سازی را تا دوره 6 ماهه، یکساله تا 3 ساله هم داریم و اگر مردم خرید خودشان را مدیریت کنند؛ قیمت ها به طور غیرواقعی نوسان نخواهد داشت و تا پایان سال هم افزایش قیمت نداریم.

حسنی افزود: انتظار داریم مردم تعیین کننده قیمت شوند و این فرهنگ در جامعه شکل می گیرد.

رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی گفت: عمده خریدن، اشتباه است و فرصت انتخاب را برای دوره های بعدی از بین می برد، خریدهای هفتگی را در بسیاری از اقلام توصیه می کنم تا ثبات بازار هم حفظ شود.

وی قول داد: انبارها تا سه سال بعد هم ذخیره داخلی و خارجی دارد و ما دنبال مشتری می گردیم و افزایش قیمت غیر منطقی نخواهیم داشت و امیدواریم مردم نیز از خریدهای غیرضروری و فله ای و یکجا و انبوه خودداری کنند.

این مقام صنفی همچنین ازتشکیل بانک اطلاعاتی بیش از ۲۵۰۰ قلم موادغذایی خبر داد و گفت: هیچ گونه کمبودی از نظرکالا نداریم و تا سه سال آینده نیاز بازار برنامه ریزی و تامین شده است .