آمار حذف‌شدگان از دریافت یارانه اعلام گردید

شنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶:۲۶
کدخبر:۱۱۳۷۴

وزیر کار با اعلام اینکه تاکنون 200 هزار ثروتمند از دریافت یارانه نقدی حذف شده‌اند، گفت: یکی از حذف شده‌ها از دریافت یارانه ، خودروی 170 میلیونی داشت.

علی ربیعی در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی با اعلام اینکه ساماندهی یارانه افراد ثروتمند را از قبل از عید شروع کردیم، گفت: هیات دولت مصوب کرد ساماندهی یارانه ثروتمندان را شروع کنیم و این کار را به‌ شکلی صورت دهیم که این اقدام در جامعه اثر بدی به جای نگذارد.

وی اظهارداشت: ما این ساماندهی را از 30 هزار نفر شروع کردیم و تا 50 هزار نفر و سپس 100 هزار و 200 هزار نفر نیز پیش رفتیم، همچنین کنار آن نظام اعتراض به حذف یارانه را طراحی و اجرا کردیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: قصد خبری کردن این موضوع را نداشتیم اما یکی از نشریات خبری زد و مجبور به موضع گیری ضعیفی شدیم. من شخصا در مرکز اعتراض به اعتراضات مردم رسیدگی کردم و دیدم کسی که ماشین 170 میلیونی داشت، از حذف یارانه خود معترض بود و می‌گفت این یارانه حق من است.

وزیر کار از حذف یارانه پُردرآمدها به صورت تدریجی تا تامین 6 هزار میلیارد تومان کسری بودجه امسال خبر داد. وی افزود: سال گذشته در کاریابی‌ها 300 هزار شغل به جویندگان کار ارائه شد اما 100 هزار نفر شغل‌های ارائه شده را نپذیرفتند و دو میلیون شغل هم در کشور داریم که فقط اتباع خارجی می‌پذیرند آنها را انجام دهند که اینها نشان دهنده ضعف فرهنگ کار و کارگری در جامعه است.