استخدام یک کارمند در دولت به ازای 3 بازنشسته

جمعه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳:۲۳
کدخبر:۱۱۳۴۶

معاون رئیس جمهور از استخدام یک کارمند در دولت به ازای 3 بازنشسته خبر داد و گفت: امسال 2 هزار و 850 میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی و صنعت در کشور پرداخت می‌شود.

محمد باقر نوبخت صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: از دو محل می‌توانیم برای تأمین منابع در راستای رشد استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه از زمان آغاز به کار دولت، میزان اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد رشد دو برابری داشته است، افزود: در زمینه تخصیص اعتبارات ما تعهد می‌دهیم که امسال میزان تخصیص اعتبارات این استان افزایش یابد.معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه امسال 2 هزار و 850 میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی و صنعت در کشور پرداخت می‌شود، گفت: نرخ سود این تسهیلات برای برخی از استان‌های کشور در بخش صنعت 12 درصد بوده و این در حالی است که این نرخ در گذشته 21 درصد بود.

نوبخت با اشاره به اینکه نرخ سود تسهیلات در بخش کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد اکنون 10 درصد است، خاطرنشان کرد: این نرخ در گذشته 16 درصد بود.

وی با اشاره به اینکه نگاه رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد ویژه است، تصریح کرد: دولت از کمک به برطرف شدن مشکلات این استان از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در ارتباط با تهیه برنامه ششم توسعه، عنوان کرد: سرمایه‌های انسانی این استان باید دور هم جمع شوند و یک برنامه مطلوب در این زمینه تهیه کنند.

نوبخت از استخدام 38 هزار و 675 نفر در این دولت که در گذشته مشکلاتی داشتند خبر داد و افزود: البته بازنشستگان نیز نگرانی‌هایی دارند که هنوز پاداش و حق مرخصی آن‌ها پرداخت نشده و ما برای بر طرف شدن مشکلات آن‌ها تلاش می‌کنیم. دولت به ازای بازنشستگی سه پرسنل خود یک نیروی جدید استخدام می کند.
وی با بیان اینکه نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد پیگیر مشکلات هستند، گفت: این استان در زمینه‌های مختلف همچون صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری مستعد است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: وضع موجود در این استان مطلوب نیست و باید یک حرکتی انجام گیرد و این نیاز به برنامه دارد.