پایان تلخ شامپو تخم مرغی

یکشنبه، ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸:۴۰
کدخبر:۱۰۸۲۳۳

کارگران شرکت داروگر در ماه‌های اخیر تجمعات و اعتراضات بسیار ترتیب دادند؛ اخراج‌های بسیار در سال‌ها و ماه‌های اخیر، حقوق‌های عقب افتاده و حق بیمه‌های معوق، دغدغه‌های اصلی کارگران این شرکت قدیمی است اما به گفته‌ی محمدرضا فرزعلیان (مسئول کانون شوراهای اسلامی کار غرب تهران) با پلمب کردن کارخانه ، داروگر کامل به کما رفته است.

فرزعلیان می‌گوید: جمعه مدیرعامل کارخانه اطلاعیه زده و به دلیل مشکل با اداره مالیات تمام سالن‌ها و قسمت‌ها را تعطیل کرده است؛ این در حالیست که داروگر امروز بیش از ۵۰ کارگر دارد؛ از ۱۱۰۰ کارگر داروگر حدود ۵۰ کارگر باقی مانده است و بقیه در طول ماه‌ها و سال‌های اخیر اخراج شده‌اند؛ حالا به نظر می‌رسد قصد دارند کارگران باقیمانده را هم بیکار کنند.

ایرنا نوشت : این فعال کارگری با بیان اینکه «تولید کاملاً خوابیده است» می‌گوید: با اخراج کارگران باقیمانده، درب‌های کارخانه بسته می‌شود. این اواخر کارگران داروگر به تمام نهادهای مربوط مراجعه کرده‌اند اما پاسخی نگرفته‌اند؛ امروز داروگر به کما رفته و ظاهراً سرنوشتی مثل ارج و سایر برندهای قدیمی در انتظار این شرکت باسابقه است.

به گفته فرزعلیان، همه مسئولان می‌دانند مشکل داروگر چیست اما دست روی دست گذاشته‌اند و هیچ اقدامی برای حل مشکلات نمی‌کنند.

او اضافه می‌کند: مدیرعامل داروگر چندین شرکت دیگر هم دارد؛ وضع همه این شرکت‌ها خراب است و داروگر خراب‌تر از همه! با بی‌تدبیری کار را به جایی رسانده‌اند که امروز کارگر داروگر چهار ماه حقوق و بیمه نداشته و در آستانه‌ی اخراج و بیکاری قرار دارد؛ چهار ماه است که یک ریال به کارگران حقوق نداده‌اند و حق بیمه شان واریز نشده است؛ این کارگران شب‌ها نگهبانی و دستفروشی و مسافرکشی می‌کنند تا خرج زندگی‌شان تامین شود.

این فعال کارگری در پایان می‌گوید: داروگر این برند قدیمی نفس‌های آخر را می‌کشد و اگر بازهم دست روی دست بگذارند و کاری نکنند، داروگر هم مثل ارج و آزمایش تبدیل به یک نام کهنه می‌شود و نام و نشانی از آن باقی نمی‌ماند.