محدودیت شرکت‌های اروپایی برای سوخت‌گیری هواپیماهای هما

سه شنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳:۲۱
کدخبر:۱۰۲۷۵

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه پس از تحریم جمهوری اسلامی ایران، برخی شرکت‌های اروپایی برای سوخت‌گیری هواپیماهای شرکت هما محدودیت‌هایی را اعمال می‌کنند.

علیرضا یزدی با بیان اینکه تحریم جمهوری اسلامی ایران و عدم اجرای صحیح و اصولی اصل 44 قانون اساسی در کشور، مشکلات شرکت های هواپیمایی را دو چندان کرد، افزود: متاسفانه در طول 12 سال گذشته تاکنون سیاست های مربوط به واگذاری امور به بخش خصوصی آن چنان که باید و شاید عملیاتی نشده است.

یزدی در همین راستا اظهار کرد: در دوران تحریم، مشکلات بسیاری را تحمل کردیم و در حالی که شرکت هما یک شرکت خصوصی بود، در تامین قطعات هواپیما از خارج کشور، ما را یک شرکت دولتی شناخته و همکاری چندان مساعدی با ما نداشتند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان‌شرقی افزود: سیاست‌های دولت تدبیر و امید تاکنون فقط 30 درصد مشکلات ما را کاهش داده و هنوز 70 درصد مشکلات ما بخصوص در ارتباط با شرکت‌های خارجی همچنان پابرجاست.

یزدی ادامه داد: متاسفانه این شرکت چه در داخل و چه در خارج کشور، بدخواهان زیادی دارد و در حوزه بین‌الملل، تقویت شرکت های هواپیمایی منطقه ای همچون امارت و برخی اتفاقات داخل کشور، بازار شرکت هما را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی جلب رضایت مشتری و توجه کافی به امنیت پرواز را از مهمترین اولویت های این شرکت عنوان کرد و گفت: 30 پرواز خارجی به مقصد برخی کشورهای اروپایی و آسیایی داریم و روزانه سه تا چهار هزار صندلی برای پرواز ارائه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته و به مقدار کمی در شرایط کنونی، برخی کشورهای اروپایی سوخت گیری هواپیماهای شرکت هما را محدود کردند تصریح کرد: هزینه هر سفر خارجی 18 تا 20 هزار دلار است که این رقم صرفه اقتصادی چندانی برای شرکت ندارد ولی تنها به خاطر جلب رضایت مشتری و عدم توقف فعالیت شرکت هما، با تلاش هر چه بیشتر به فعالیت خود ادامه می دهیم.