کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیشنهاد اصلاح دارایکم و پالایش یکم در دولت


کد خبر : ۹۹۹۱۷سه شنبه، ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹:۵۷۳۶۹۹ بازدید

یک مقام آگاه در دولت گفت: پیشنهادی از سوی سازمان بورس در مورد اصلاح ساختار پالایش یکم و پالایش یکم در دولت مطرح شده و در حال بررسی است ...
پیشنهاد اصلاح دارایکم و پالایش یکم در دولتپیشنهاد اصلاح دارایکم و پالایش یکم در دولت

یک مقام آگاه در دولت گفت: پیشنهادی از سوی سازمان بورس در مورد اصلاح ساختار پالایش یکم و پالایش یکم در دولت مطرح شده و در حال بررسی است تا به ارزش ذاتی این دو صندوق برسد.

خبرگزاری فارس با یک مقام دولتی در مورد برنامه دولت برای جبران زیان دارندگان دارایکم و پالایش‌یکم تماس گرفت و موضوع را از وی پرسید که وی گفت: پیشنهادی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار به دولت ارائه شده است که تا با انجام اصلاحاتی ارزش فعلی صندوق‌های قابل معامله بورسی (ETF) دولتی با ارزش خالص فعلی یا ارزش ذاتی آن اصطلاحا NAV برابر شود و این امر مستلزم هیأت دولت است.

این مقام دولتی گفت:‌ پیشنهاد سازمان بورس ابتدا در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسید، بعد از آن در صحن هیأت دولت هم تصویب شد، در حال حاضر باید معاونت حقوقی رئیس‌جمهور موافقت خود را با این مصوبه اعلام کند که اگر این اعلام صورت گیرد، سازمان بورس اصلاحاتی در مورد صندوق دارایکم و پالایش یکم انجام می‌دهد که ارزش ذاتی و فعلی این صندوق‌ها یکی شود.

وی این را هم گفت:‌ در سال 99 که صندوق دارایکم و پالایش‌یکم تشکیل شد، هم بر اساس مصوبه دولت بود.

مخاطبان فارس من در این پویش نوشتند: «در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ رئیس سازمان بورس در برنامه تلویزیونی اشاره کردند که صندوق‌های دارایکم و پالایشی تا پایان سال از ضرر خارج و به قیمت ناو خود خواهند رسید که این موضوع هیچ وقت صورت نگرفت و عملا حتی ضرر زیاد‌تر و فاصله ناو بیشتر شد و حتی در زمان رشد دو ماهه بازار سرمایه این دو صندوق رشد خاصی نداشتند، علیرغم اینکه زیرمجموعه‌های آن‌ها بعضا تا ۸۰ درصد هم رشد کردند. بعد از اینها همه در اردیبهشت ماه رییس سازمان بورس اعلام کردند، طبق اساسنامه‌ای سه تبصره‌ای قرار بر اصلاح اساسنامه و ابطال NAV این دو صندوق شده است و در صورت تصویب اساسنامه در اولین جلسه شورای عالی بورس این اساسنامه باید در هیئت وزیران نیز به تصویب برسد.

اما امروز با گذشت تقریبا سه ماه از ارسال اساسنامه به هیئت وزیران هنوز این اساسنامه به تصویب نرسیده و هر روز ضرر بیشتری به سهامدار حقیقی می‌رسد و در صورت ادامه این قصور در هیئت وزیران، سهامدار حقیقی دچار زیان‌های سنگینی خواهند شد. قابل ذکر است در روز‌ها ابتدایی عرضه دارایکم، زمانی که این صندوق بالاتر از ناو معامله می‌شد چندین بار معاملات باطل گردید که این امر در زمانی که به پایین‌تر از ناو رسید هیچگاه تکرار نشد. لذا خواهشمندیم که هرچه سریع‌تر اصلاح اساسنامه صندوق دارا یکم و پالایشی صورت بگیرد و ابطال ناو این دو صندوق انجام شود.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها