کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمریکا: پاسخ ایران را دریافت کردیم ولی سازنده نیست


کد خبر : ۹۹۷۵۴جمعه، ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳:۳۶۱۱۴۲۸ بازدید

ایالات متحده می‌گوید که پاسخ تهران در مذاکرات بر سراحیای توافق هسته‌ای «سازنده» نیست. ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این ...
آمریکا: پاسخ ایران را دریافت کردیم ولی سازنده نیستآمریکا: پاسخ ایران را دریافت کردیم ولی سازنده نیست

ایالات متحده می‌گوید که پاسخ تهران در مذاکرات بر سراحیای توافق هسته‌ای «سازنده» نیست. ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت: «ما می توانیم تایید کنیم که پاسخ ایران را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کرده ایم». وی افزود: «ما در حال بررسی آن هستیم و از طریق اتحادیه اروپا پاسخ خواهیم داد، اما پاسخ آن‌ها متأسفانه سازنده نیست.»

این مقام آمریکایی توضیح بیشتری نسبت به آنچه پاسخ غیرسازنده ایران خواند، نداده است. با این وجود آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به پاسخ ایران گفته که برخی از اختلافات طی هفته‌های اخیر حل شده‌اند اما هنوز مسائلی باقی مانده است.

جان کربی، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه ضمن ابراز خوش‌بینی به نتیجه‌بخش‌بودن مذاکرات، گفته بود ایالات متحده همچنان امیدوار است که برجام احیا و اجرایی شود.

موضع جدید واشنگتن پس از آن اعلام می‌شود که سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از ارسال نظرات تهران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داده بود. ناصر کنعانی بامداد امروز جمعه 11 شهریور تاکید کرد که متن ارسالی دارای رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات است.

آمریکا در حالی «سازنده» بودن پاسخ ایران را زیر سئوال برده است که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ابراز امیدواری کرده بود که طی روزهای آینده دو طرف به توافق برسند. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هم روز گذشته همداستان با آقای بورل نسبت به موفقیت قریب‌الوقوع مذاکرات ابراز خوشبینی کرده بود.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه پیش‌تر در و در جریان دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روس خود در مسکو گفته بود ایران در مورد تضمین‌های آمریکا به متنی قوی‌تر نیاز دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها