کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فروشندگان تهاجمی در بازار بیت‌ کوین


کد خبر : ۹۸۸۵۷سه شنبه، ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰:۲۴۳۶۹۰ بازدید

قيمت بيت‌کوين تا روز گذشته در حدود 23200 دلار است و نسبت به روز گذشته تفاوت خاصي نکرده است اما بازدهي اين ارز در مقياس هفتگي ...
فروشندگان تهاجمی در بازار بیت‌ کوینفروشندگان تهاجمی در بازار بیت‌ کوین

قيمت بيت‌کوين تا روز گذشته در حدود 23200 دلار است و نسبت به روز گذشته تفاوت خاصي نکرده است اما بازدهي اين ارز در مقياس هفتگي منفي شده و طي يک هفته گذشته با کاهش 2. 5 درصدي مواجه شده است.

بيت‌کوين با ارزش بازار 443 ميليارد دلاري، طي شبانه روز گذشته 25 ميليارد دلار معامله شده است و طي ماه گذشته ميلادي شاخص قدرت نسبي (RSI) بيت‌کوين افزايش يافته که اين موضوع فعالان بازار را اميدوار کرده که دوران نزولي طولاني مدت به پايان رسيده و روزهاي مثبت در راه هستند. البته بايد اين نکته را در نظر گرفت که بيت‌کوين همچنان 66 درصد پايين‌تر از سقف قيمتي خود در 19 آبان 1400 قرار دارد. در آن تاريخ بيت‌کوين به قيمت 68664 دلار هم رسيد که اوج تاريخي نرخ بيت‌کوين محسوب مي‌شود. در مقايسه با بيت‌کوين، اتريوم فاصله کمتري با قله تاريخي خود دارد. اتريوم در تاريخ 19 آبان 1400 قيمت 4851 دلار را هم ثبت کرد که در حال حاضر 64 درصد پايين‌تر از آن است. اتريوم در حال حاضر با قيمت حدود 1720 دلار معامله مي‌شود و نسبت به روز گذشته بيش از 3 درصد افزايش قيمت را نمايش مي‌دهد و بزرگ‌ترين آلت کوين بازار در مقياس هفتگي بازدهي 2 درصدي داشته که نسبت به عملکرد هفتگي بيت‌کوين بهتر است که طي شبانه روز گذشته 18 ميليارد دلار معامله در اتريوم انجام شده و ارزش بازار آن نيز به رقم 208 ميليارد دلار رسيده است.

امروز اکثر آلت کوين‌ها مثبت هستند. البته تعداد منفي‌ها هم خيلي کم نيست. در فهرست 50 ارز برتر بازار فايل کوين با رشد 12 درصدي بهترين بازدهي را ثبت کرده و نير پروتکل هم با رشد 8 درصدي وضعيت خوبي داشته. کوانت و آوالانچ هم به ترتيب 7 و 6 درصد رشد کرده‌اند که عملکردي خوب محسوب مي‌شود اما در فهرست نمادهاي منفي، فلو با افت 10 درصدي بيش‌ترين کاهش قيمت را داشته Aave، BNB و ايپ کوين هم افت يک درصدي را ثبت کرده‌اند.مابقي ارزهاي منفي، افتي کمتر از يک درصد داشته‌اند. فلو که امروز 10 درصد افت کرده، در مقياس هفتگي با رشد 31 درصدي بهترين عملکرد را داشته. فايل کوين هم همچنان جزو پربازده‌ترين نمادها در مقياس هفتگي است و امروز نسبت به هفته گذشته رشد 26 درصدي را ثبت کرده است. ارزش بازار ارزهاي ديجيتال با رشد حدود يک درصدي به 1. 1 تريليون دلار رسيده است. ارزش معاملات هم کمي رشد کرده و امروز رقم 65 ميليارد دلار را نمايش مي‌دهد. ارزش معاملات ديفاي در شبانه روز گذشته 6 ميليارد دلار بوده و در استيبل کوين‌ها هم 59 ميليارد دلار معامله انجام شده است همچنين شکست در محدوده حمايتي 22600 دلاري، ممکن است قيمت بيت‌کوين را تا 4 درصد کاهش دهد. همچنين EMA 20 روزه سطح حمايتي قابل قبولي را ارائه مي‌دهد.

به‌طور کلي، حجم معاملات روزانه بيت‌کوين تقريباً 15. 55 ميليارد دلار است که نشان دهنده افتي 27. 58 درصدي است. در پايان جولاي، قيمت BTC چندين رد قيمتي بالاتر را در محدوده خط روند مقاومتي نشان داد که بيانگر اين است که معامله‌گران در اين مقاومت، فروشندگان تهاجمي هستند. در نتيجه، قيمت بيت‌کوين قبل از بازگشت با يک کندل صعودي، به حمايت 22. 600 دلار سقوط کرد. قيمت بيت‌کوين در حال حاضر در محدوده 23000 دلار با افزايش 0. 85 درصدي در روز معامله مي‌شود، اما آيا اين صعود ادامه خواهد داشت؟ بهبود دو ماه گذشته در نمودار جفت ارز BTC/USDT، توسط الگوي پرچم معکوس کنترل مي‌شود. با اين حال، همين الگو باعث افت 30 درصدي قيمت پس از صعود چهار ماهه اول در سال 2022 و 40. 5 درصد پس از بهبودي اواسط مي‌تا ژوئن شد.

بنابراين، با وجود روند صعودي ادامه دار، قيمت بيت‌کوين همچنان براي اصلاح قابل توجهي آماده است. در 29 جولاي، قيمت BTC از خط روند مقاومت برگشت و چرخه نزولي را در اين الگو آغاز کرد. عقب نشيني جزيي قيمت‌ها را تا 5. 5 درصد کاهش داد، زيرا به حمايت 22. 600 دلار رسيد. در 5 آگوست، حمايت مذکور با توقف شاخص 20 روزه EMA و اصلاح فعلي با جهش قيمت 3 درصد هماهنگ شد. با اين حال، تحت تأثير يک الگوي نزولي، قيمت بيت‌کوين بايد از حمايت 22600 دلاري عبور کند و به خط روند صعودي پايين‌تر در مرز 22000 دلار متصل شود. اگر قيمت اين رمزارز از خط روند حمايت جدا شود، الگوي معکوس تکميل مي‌شود و ممکن است شاهد اصلاح طولاني‌تري باشيم. ريزش حاصل حتي ممکن است تا حمايت 18900 دلاري کاهش يابد. در نقطه مقابل، اگر قيمت بيت‌کوين از 22600 دلار افزايش يابد و از خط روند بالاي کانال را به حمايت تبديل کند، بهبودي مداوم براي چند جلسه ديگر ادامه خواهد داشت. علاوه بر اين، يک شکست صعودي و پرقدرت از خط روند مذکور، احتمالا تز نزولي را باطل کند.
 

انديکاتور‌هاي تکنيکالي

EMA‌ها: افزايش ميانگين متحرک نمايي 20 روزه، بهبود مداوم را تشديد مي‌کند، زيرا به حمايت قابل قبولي تبديل شده است. با اين حال، همراه با حمايت 22600 دلاري، محدوده متحرک نمايي 20 روزه نيز شکسته مي‌شود و تاييديه بيشتري را ارائه مي‌دهد.

انديکاتور MACD: يک متقاطع نزولي در ميان خطوط سريع و آهسته، سيگنال حرکت را براي اصلاح فعلي ارسال مي‌کند. علاوه بر اين، شکست به زير خط وسط نيز همان علت را بيشتر تقويت مي‌کند.
 

بنابراين به‌طور کلي انتظار مي‌رود که در روند فعلي نمودار روزانه BTC/USDT نزديک‌ترين سطوح مقاومتي و حمايتي به شرح زير باشند:

سطوح مقاومتي قيمت بيت‌کوين؛ 2400 دلار و 26000 دلار

سطوح حمايتي قيمت بيت‌کوين؛ 22600دلار و 21000 دلار.

سلب مسئوليت: سرمايه‌گذاري در ارزهاي ديجيتال و ساير عرضه‌ اوليه‌هاي آن‌ها (ICO) بسيار پرخطر و گمانه زني است و اين مقاله توصيه‌اي از طرف اقتصاد آنلاين يا نويسنده به عنوان سيگنالي براي خريد يا فروش رمزارزها تلقي نمي‌شود. از آنجا که موقعيت هر فردي منحصر به فرد است، هميشه بايد قبل از تصميم گيري مالي با يک متخصص واجد شرايط مشورت شود./ آرمان ملی



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها