کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حمایت های تکنیکالی بورس فعال شد


کد خبر : ۹۸۶۷۰سه شنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳:۴۷۵۱۲۰ بازدید

بورس از نظر بنیادی در وضعیت ارزنده ای قرار دارد و همین مساله باعث شده است، بسیاری از سهامداران...
حمایت های تکنیکالی بورس فعال شدحمایت های تکنیکالی بورس فعال شد

گرچه حمایت‌های فنی از بورس فعال شده،‌ با این حال امروز در بازار شاهد خروج 40 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از نمادهای با ارزش بازار بوده‌ایم.

به گزارش فارس ، بورس اوراق بهادار تهران در روزهایی که روند مثبت به خود گرفته است، همچنان از کمبود تقاضا رنج می‌برد. با این وصف روندهای درونی بازار نشان از بهبود وضعیت بورس دارند.

به نظر می‌رسد ریزش سمت عرضه موجب غلبه تقاضا و رشد قیمت‌ها در بازار شده است. ناظران بازار معتقدند که قیمت‌ها به کف رسیده و در سطوح قیمتی فعلی فروشنده‌ها در بازار کم تعداد هستند. بنابراین می‌توان در انتظار رشد قیمت‌ها در معاملات امروز باشیم.

بورس از نظر بنیادی در وضعیت ارزنده ای قرار دارد و همین مساله باعث شده است، بسیاری از سهامداران در انتظار اندک بهبودی در شرایط بازار سرمایه باشند تا پول‌های پارک شده را وارد بورس کنند.

پس از شکست کانال نزولی 2 ماهه اخیر شاخص کل بورس در هفته گذشته، این بار شاخص کل هموزن بازار بر سطح حمایتی خود قرار گرفت تا شاخص های بورس از دیروز سبزپوش شوند. سطح حمایتی بعدی شاخص کل نیز در تراز یک میلیون و 410 هزار واحدی قرار دارد.

امروز نیز تقاضای بازار بیشتر شد و ارزش معاملات نیز اندکی بهبود یافت. تعداد نمادهای سبزپوش بیشتر شد و شاخص‌های بازار سهام رشد کردند.

* تورم بر بورس هم تاثیر مثبت دارد، هم منفی

رضا گلستانی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره تاثیر تورم بر بورس گفت: در شرایط تورمی، نرخ فروش محصولات شرکت‌های فعال در بازار سرمایه نیز افزایش یافته و بعضا سودآوری شرکت‌ها به لحاظ ریالی رشد می‌کند، بنابراین می توان گفت تورم منجر به رشد سودآوری شرکت‌های بورسی خواهد شد.

وی ادامه داد: تورم باعث افزایش ارزش دارایی های شرکت ها هم خواهد شد و منطقی است که تورم روی قیمت سهام تاثیر مثبت بر جای گذارد، اما اینجا هم مشکل دیگری وجود دارد و آن هم این است که شناوری سهم ها پایین بوده و حجم قابل توجهی از سهام شرکت در دست سهامداران عمده است و اگر سهامداران عمده قصد کنترل قیمت‌ها را داشته باشند، بازار رشد معناداری نخواهد کرد.

* رشد بی رمق شاخص‌های بورس

در جریان معاملات روز سه ‌شنبه، شاخص کل بورس با افزایش 2 هزار و 418 واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و 430 هزار و 23 واحد رسید. بازدهی این شاخص، مثبت 17 صدم درصد بوده است.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد 225 واحدی در سطح 380 هزار و 588 واحدی ایستاد. بازدهی این شاخص نیز مثبت 6 صدم درصد بوده است. همچنین شاخص کل فرابورس 24 واحد بالا آمد و در سطح 18 هزار و 762 واحد قرار گرفت. 

* افزایش ارزش معاملات خرد در بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 17 هزار و 777 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 13 هزار و 608 میلیارد تومان بود که 76 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 9 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم هزار و 968 میلیارد تومان رسید. سهم این معاملات از کل معاملات بورس 11 درصد بوده است.

* کاهش مجدد خروج پول حقیقی از بازار سرمایه 

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سی و چهارمین روز متوالی منفی شد و 198 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شدکه نسبت به روز گذشته کاهش 30 درصدی داشته است.

در معاملات روز سه ‌شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس)، خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) و وپارس (بانک پارسیان) اختصاص داشت و نمادهای فزر (پویا زرکان آق دره)، وغدیر (سرمایه‌گذاری‌غدیر(هلدینگ‌))، فتوسا (تولید و توسعه سرب روی ایرانیان) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در پایان معاملات امروز، در بخش خرید، 70 درصد خریدها توسط حقیقی ها و 30 درصد توسط حقوقی ها انجام شده است. همچنین در بخش فروش 80 درصد فروش ها توسط حقیقی ها و 20 درصد توسط حقوقی ها انجام شده است.

در بازار امروز، شاهد خروج 40 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از نمادهایی با ارزش بازار کمتر از 40 هزار میلیارد تومان و  خروج  171میلیارد تومان از نمادهای با ارزش بازار بیش از 40 هزار میلیارد تومان بوده‌ایم.

* کاهش ارزش صف‌های فروش بازار سهام

در جریان معاملات روز سه شنبه، تعداد 318 نماد با رشد قیمت و 291 سهم نیز با کاهش قیمت روبرو شدند. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 40 درصد کاهش یافت و به 104 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 30 درصد رشد کرد و در رقم 170 میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک)، کایزد (شرکت فرانسوز یزد) و تپمپی (شرکت پمپ سازی ایران) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد فمراد (شرکت آلومرداد)، لبوتان (گروه ‌صنعتی ‌بوتان‌)، وصنا (گروه ‌صنایع‌ بهشهر ایران‌) تعلق داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها