کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ بیکاری در منطقه یورو به پائین‌ترین سطح خود رسید


کد خبر : ۹۸۶۳۷سه شنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷:۴۷۱۱۴۵ بازدید

شمار بیکاران در منطقه یورو به 10 میلیون و 957 هزار نفر رسید. با این حساب نرخ بیکاری در این منطقه در مقایسه با سال‌های قبل کاهش یافته ...
نرخ بیکاری در منطقه یورو به پائین‌ترین سطح خود رسیدنرخ بیکاری در منطقه یورو به پائین‌ترین سطح خود رسید

شمار بیکاران در منطقه یورو به 10 میلیون و 957 هزار نفر رسید. با این حساب نرخ بیکاری در این منطقه در مقایسه با سال‌های قبل کاهش یافته است. نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا در ماه ژوئن شش درصد گزارش شده است.

خبرگزاری آلمان دیروز دوشنبه اول اوت (۱۰ مرداد) گزارش داد که در منطقه یورو متوسط نرخ بیکاری در ماه ژوئن در پایین‌ترین سطح مانده است.

طبق گزارش اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) در لوکزامبورگ، نرخ بیکاری مانند ماه قبل (مه) ۶/۶ درصد بوده است. 

از زمانی که یورو در سال ۱۹۹۹ به بازارهای مالی عرضه شد، نرخ متوسط بیکاری هرگز تا این حد کم‌تر نبوده است. اقتصاددانان انتظار داشتند که میزان بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا افزایش پیدا کند.

یک سال قبل نرخ بیکاری در منطقه یورو به طور قابل توجهی بالاتر بوده و تا ۷/۹ درصد رسیده بود. اما از بهار ۲۰۲۱ نرخ بیکاری در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو کاهش داشته است. طبق اعلام یورواستات این روند در اتحادیه اروپا نیز مشابه بوده و و متوسط نرخ بیکاری در این اتحادیه در ماه ژوئن شش درصد گزارش شده است.

در ماه ژوئن سال جاری میلادی ۱۰ میلیون و ۹۵۷ هزار نفر در منطقه یورو بیکار بودند. این رقم کم‌تر از ماه مشابه سال گذشته است. منطقه یورو مجموعا بیش از ۳۴۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

در حوزه منطقه یورو که از پول مشترک و واحدی استفاده می‌شود، اسپانیا با ۶ /۱۲ درصد بالاترین نرخ بیکاری را دارد و آلمان با رقم ۲/۸ درصدی از کم‌ترین میزان بیکاری برخوردار است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها