کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمریکا 6 شرکت را به دلیل ارتباط با ایران تحریم کرد


کد خبر : ۹۸۶۳۱سه شنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷:۲۳۱۶۵۸ بازدید

وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز دوشنبه چند شرکت را به گفته واشنگتن با یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در عرصه خرید و فروش محصولات پتروشیمی ایران ...
آمریکا 6 شرکت را به دلیل ارتباط با ایران تحریم کرد آمریکا 6 شرکت را به دلیل ارتباط با ایران تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز دوشنبه چند شرکت را به گفته واشنگتن با یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در عرصه خرید و فروش محصولات پتروشیمی ایران ارتباط دارند تحریم کرد. 

این وزارتخانه مدعی شده است که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در ایران از شش شرکت‌ تحریم‌شده برای تسهیل فروش نفت و محصولات پتروشیمی خود در شرق آسیا استفاده می‌کند. از میان شرکت‌های تحریم‌شده چهار شرکت در هنگ‌کنگ مستقر هستند. مقر یکی از آنها در امارات عربی متحده و یکی دیگر نیز در سنگاپور است. 

تحریم واشنگتن علیه این شرکت‌ها به این معنا است که اموال آنها در این کشور توقیف خواهد شد و شهروندان ایالات متحده از هرگونه معامله با آنها منع می‌شوند. افراد و شرکت‌هایی که با داد و ستد با این شرکت‌ها ادامه دهند نیز در معرض تحریم از سوی آمریکا قرار خواهند داشت. 

ایالات متحده طی سال‌های اخیر با وضع تحریم‌های مختلف تلاش کرده است که درآمد ایران از فروش نفت و محصولات پتروشیمی را کاهش دهد. 

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۲۱ تاکنون به دنبال پرهیز از تحریم شرکت‌های چینی به دلیل خرید نفت و محصولات پتروشیمی ایران بود. 

این در حالی است که اکنون با کمرنگ شدن امیدها به احیای برجام به نظر می‌رسد دولت آمریکا تلاش می‌کند تا فشارها بر ایران را افزایش دهد. 

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه تاکید کرد که این کشور تا زمانی که ایران برای «بازگشت به اجرای کامل برجام» آماده نشده است با وضع تحریم صادرات نفت و محصولات و پتروشیمی ایران را هدف خواهد گرفت.
 

ایران واکنش نشان داد

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این تحریم‌ها گفت: «ایران اولا در برابر اصرار کاخ سفید به تداوم اعمال تحریم‌ها، واکنش قاطع و محکم و فوری نشان خواهد داد، و ثانیا همه تدابیر لازم برای خنثی کردن آثار سوء احتمالی این قبیل تحریم‌ها بر‌ تجارت و اقتصاد کشور را به کار خواهد گرفت.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها