کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ساز مخالف مجارستان در تحریم گاز روسیه


کد خبر : ۹۸۵۳۶یکشنبه، ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹:۴۷۱۳۸۶ بازدید

نخست وزیر مجارستان روز جمعه از امضای قرارداد جدیدی با روسیه در ماه‌های آینده خبر داد که به موجب آن نزدیک به 1 میلیارد متر مکعب گاز ...
ساز مخالف مجارستان در تحریم گاز روسیهساز مخالف مجارستان در تحریم گاز روسیه

نخست وزیر مجارستان روز جمعه از امضای قرارداد جدیدی با روسیه در ماه‌های آینده خبر داد که به موجب آن نزدیک به 1 میلیارد متر مکعب گاز به این کشور تزریق خواهد کرد.

ویکتور اوربان در گفتگو با یک شبکه رادیویی در کشورش تصریح کرد که انتظار دارد کشورش تابستان امسال با مسکو بر سر تحویل گاز مکمل و اضافی تا میزان ۷۰۰ میلیون متر مکعب به توافق برسد.

وی گفت: «ما در حال مذاکره با روس‌ها هستیم...این قرارداد قرار است در طول تابستان امضا شود و پس از آن امنیت انرژی کشور تامین خواهد بود.»

وی با اشاره به میزان گازی که بر اساس قرارداد جدید با روسیه به کشورش تحویل داده خواهد شد تاکید کرد که « مجارستان به اندازه کافی گاز خواهد داشت.»

گفتنی است که یک متر مکعب گاز تقریباً به اندازه یک لیتر گازوئیل می‌تواند در تولید انرژی نقش داشته باشد.

توافق جدید مجارستان با روسیه که اوربان از آن خبر داده علاوه بر قرارداد ۱۵ ساله ای است که بوداپست سال گذشته با غول انرژی دولتی روسیه موسوم به گازپروم به امضا رسانده بود.

این قرارداد که مجارستان برای تامین انرژی خود بسیار به آن وابسته است موجبات تحویل سالانه حدود ۴.۵ میلیارد متر مکعب گاز به بوداپست را فراهم کرده است.

خبر امضای این توافق گازی در حالی از سوی ویکتور اوربان اعلام شده که پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان هفته گذشته در سفر به مسکو در خصوص پتانسیل و ظرفیت‌های یک قرارداد مکمل گازی با سرگئی لاوروف، همتای روس خود گفتگو کرده بود.

وزیر امور خارجه مجارستان روز ۲۲ ژوئیه در جریان یک کنفرانس خبری در مسکو گفته بود: «در شرایط بین‌المللی کنونی، مهم‌ترین موضوع برای ما تضمین امنیت انرژی مجارستان است.»

وی همچنین در ادامه تاکید کرد که تمایل دارد با همتای روس خود در باره افزایش حجم واردات گاز از روسیه به کشورش توافق کند.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه روسیه نیز در پایان این ملاقات وعده داده بود که درخواست بوداپست (برای دریافت گاز بیشتر) فورا بررسی خواهد شد.

مجارستان در حال حاضر از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمینه تامین ذخایر گازی پیش از زمستان عقب‌تر است.

بر اساس گزارش پولیتیکو، ذخایر گازی این کشور تنها به حد ۵۰ درصد رسیده در حالی که میانگین کل ذخایر گازی کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۶۸ درصد عنوان شده است.

مجارستان، مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی به شدت به انرژی روسیه وابسته است و حدود ۸۰ درصد گاز خود را از این کشور تامین می‌کند.

بوداپست از این رو به شدت با هرگونه تحریم احتمالی اتحادیه اروپا بر گاز روسیه مخالفت است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها