کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیک گردشگری استانبول


کد خبر : ۹۸۴۲۱چهارشنبه، ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳:۵۶۵۲۵۶ بازدید

استانبول که به عنوان پایتخت گردشگری ترکیه محسوب می‌شود تنها شهری در جهان است که دارای بخش آسیایی و اروپایی بوده و در تمام فصل‌های سال میزبان توریست‌ها و ...

پیک گردشگری استانبول

استانبول که به عنوان پایتخت گردشگری ترکیه محسوب می‌شود تنها شهری در جهان است که دارای بخش آسیایی و اروپایی بوده و در تمام فصل‌های سال میزبان توریست‌ها و گردشگران بسیار زیادی از سراسر دنیا است. از آنجایی که استانبول شهری جذاب و دیدنی با آب و هوایی متفاوت است، معمولاً در فصل تابستان بیشترین جمعیت از گردشگران و توریست‌ها را به سمت خود جذب می‌کند و به دلیل زیبایی‌هایی که دارد، مقصد مورد علاقه بسیاری از افراد به شمار می‌آید.

با این وجود در صورتی که تصمیم سفر به استانبول را دارید، لازم است بدانید در چه زمان‌هایی این شهر با اوج گردشگران مواجه بوده و بسیار شلوغ و پرهرج‌ومرج است؛ بنابراین اگر به دنبال بهترین زمان مسافرت به استانبول هستید تا از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی استانبول، مراکز خرید، جشنواره‌ها و فستیوال‌های آن دیدن فرمایید یا اینکه می‌خواهید استانبول را در زمان خلوت آن تجربه نمایید، با ما در تور استانبول علی بابا همسفر شوید تا علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری استانبول، به شما بگوییم بهترین زمان سفر به این منطقه زیبای ترکیه کدام فصل است؟

جاذبه‌های گردشگری استانبول

شهر استانبول دارای مساجد و کاخ‌های باشکوهی است و به دلیل وجود امکان دیدنی متعدد یکی از شهرهای توریستی و گردشگری ترکیه محسوب می‌شود. هرکدام از آثار تاریخی این شهر به یک دوره تاریخی خاص مربوط شده و دارای معماری منحصربه‌فرد آن زمان است که همین امر باعث جذاب‌تر شدن شهر استانبول و جذب گردشگران بسیار از سراسر دنیا شده است.

اگر دوست دارید از مناطق فرهنگی و تاریخی استانبول بازدید کنید، بهتر است سری به مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، برج گالاتا، قلعه روملی حصار، کاخ توپکاپی، آب انبار باسیلیکا و مسجد سلیمانیه بزنید. برای آن دسته از افرادی که دنبال مراکز تفریحی هستند، میدان تکسیم، خلیج شاخ طلایی، دلفیناریوم، پارک آبی آکوامارین، آکواریوم استانبول، پارک آبی دلفین، کشتی کروز و آکواریوم توروکوازو می‌تواند بسیار مهیج و سرگرم کننده باشد.

اما اگر اهل خرید و گشت‌وگذار در بازارهای استانبول هستید، پیشنهاد می‌کنیم به مراکز خرید جواهر، پالادیوم، فروم، آکمرکز و بازار بزرگ کاپالی چارشی بروید و هرآنچه را که دوست دارید خریداری نمایید.

پیک گردشگری استانبول

زمان اوج سفر یا پیک گردشگری استانبول چه فصلی است؟

برای سفر به استانبول هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد و انتخاب زمان سفر، فصل مورد نظر و دیگر موارد یک امر کاملاً شخصی و سلیقه‌ای است، اما باوجوداینکه این شهر برای تمام فصول سال می‌تواند یک مقصد گردشگری مناسب باشد، در صورتی که برای اولین‌بار می‌خواهید به استانبول سفر کنید، بهتر است در مورد پیک گردشگری آن یا اوج مسافرت‌ها به این شهر اطلاع کافی داشته باشید.

معمولاً فصل تابستان برای خرید بلیط هواپیما به مقصد استانبول بدترین فصل محسوب می‌شود؛ چراکه هم آب و هوای استانبول در تابستان رو به گرمی و افزایش رطوبت می‌رود، به نحوی که حداقل دما بین 15 تا 27 درجه سانتیگراد است و این شرایط به شما اجازه لذت بردن از سواحل ترکیه را نمی‌دهد، و هم اینکه در ماه‌های جون، آگوست و جولای که همان اواخر خرداد تا اواسط شهریور ماه است، این شهر مملو از جمعیت گردشگران و توریست‌ها شده و برای شما سفر سختی را به ارمغان می‌آورد.

همچنین در این فصل و ماه‌های ذکر شده هنگام بازدید از جاذبه‌های تاریخی و مکان‌های دیدنی این شهر شما با ازدحام گردشگران مواجه خواهید شد. البته در کنار همه این موارد قیمت هر شب اقامت در هتل‌های استانبول در فصل تابستان بالاتر از دیگر فصل‌ها است و این امر می‌تواند تجربه یک سفر آرام و مقرون به صرفه از شما بگیرد.

بنابراین اگر به دنبال یک زمان مناسب برای سفر به استانبول می‌گردید تا بتوانید از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا نهایت استفاده را ببرید و سفر لذت بخشی را داشته باشید، قبل از هر کاری بهتر است بدانید کدام فصل و چه ماهی برای سفر به این شهر مناسب است.

پیک گردشگری استانبول

زمان مناسب برای سفر به استانبول کدام فصل است؟

هنگامی که می‌خواهید به شهر استانبول سفر کنید، برای پیدا کردن بهترین و مناسب‌ترین فصل لازم است ابتدا مشخص کنید که هدف شما از این سفر چیست؟ در واقع دلیل اینکه به شما توصیه می‌کنیم در بهترین زمان ممکن به استانبول سفر کنید، این است که از لحاظ تفریحی، گردشگری یا خرید و کاری در زمان‌های مختلف سال شهر استانبول از امکانات متفاوتی برخوردار است.

به طور مثال اگر شما برای خرید می‌خواهید به استانبول سفر کنید، بهتر است در ماه‌هایی از سال اقدام به خرید بلیط نمایید که اجناس مغازه‌ها از قیمت مناسبی برخوردار هستند؛ چراکه شما می‌توانید با کمترین هزینه‌ها، بیشترین خرید را انجام دهید، یا اگر قصد بازدید از مکان‌های مختلف و مراکز دیدنی این شهر توریستی را دارید، بهتر است زمان‌هایی را برای سفر به استانبول در نظر بگیرید که این شهر از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار باشد.

پیک گردشگری استانبول

به طور کلی اگر بخواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که بهترین زمان برای سفر به استانبول کدام فصل است؟ باید بگوییم: همه فصل‌های سال می‌توانند برای سفر به این شهر تاریخی و گردشگری مناسب باشند.

فصل بهار و پاییز

فصل بهار و پاییز به دلیل وجود آب و هوایی معتدل و مطلوب، وجود حراجی‌های متعدد و فستیوال‌های گوناگون، بهترین زمان برای مسافرت محسوب می‌شود. در این دو فصل شهر استانبول خلوت‌تر بوده و جمعیت گردشگران کم است و شما راحت می‌توانید از مکان‌های دیدنی بازدید کنید، سری به بازارها و مجتمع‌های خرید بزنید و به تفریحات آبی یا طبیعت گردی بپردازید.

در بین ماه‌ها نیز ماه مارس تا می یعنی اواسط اسفند تا اواسط خرداد ماه به دلیل شدت کم بارش‌ها و مساعد بودن آب و هوا، قیمت پایین هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و همچنین ارزان‌تر بودن بلیط شرکت‌های هواپیمایی می‌تواند بهترین زمان ممکن برای یک سفر عالی به استانبول باشد.

سفر ارزان

اما اگر به دنبال یک سفر ارزان قیمت به استانبول هستید، می‌توانید اوایل ماه نوامبر تا اواسط ماه دسامبر یا اوایل ماه ژانویه تا اواسط ماه مارس را برای خرید بلیط هواپیما و مسافرت به این شهر زیبا انتخاب کنید؛ چراکه تخفیف‌های استانبول و جمعیت کم گردشگران، لذت این سفر را برای شما دوچندان خواهد نمود.

البته لازم به ذکر است که بسیاری از توریست‌ها و گردشگران فصل بهار و به خصوص ماه آوریل را برای سفر به استانبول مناسب می‌دانند، به این دلیل که در این ماه کل شهر خود را برای برگزاری فستیوال‌های بین‌المللی آماده می‌کند.

و در پایان به دلیل توریستی بودن استانبول و نزدیکی آن به ایران، استقبال از تورهای مسافرتی در بین ایرانی‌ها بسیار زیاد است؛ چراکه این تورها شامل گشت‌وگذار شهری، رزرو هتل برای اقامت، بلیط هواپیما، وعده‌های غذایی و ... می‌شوند؛ بنابراین انتخاب یک تور مناسب برای سفر به استانبول می‌تواند تا حدود زیادی هزینه‌های سفر شما را کاهش دهد. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت ما تور مورد نظر خود را انتخاب کنید و از سفر خود به استانبول لذت ببرید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها