کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خواستار برخورد‌ قوه قضائیه با عاملان ریزش بورس


کد خبر : ۹۸۳۱۰دوشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹:۵۹۱۰۴۶۸ بازدید

بسیاری از سهامداران بازار سرمایه معتقدند ریزش‌های بورس در 2 سال گذشته پشت‌پرده‌هایی دارد، به همین منظور با ثبت پویش «تقاضای شناسایی ...
خواستار برخورد‌ قوه قضائیه با عاملان ریزش بورسخواستار برخورد‌ قوه قضائیه با عاملان ریزش بورس

بسیاری از سهامداران بازار سرمایه معتقدند ریزش‌های بورس در 2 سال گذشته پشت‌پرده‌هایی دارد، به همین منظور با ثبت پویش «تقاضای شناسایی عوامل سقوط بورس و برخورد با عاملان آن» از رئیس قوه قضائیه، خواستار پیگیری در این‌باره شده‌اند.

 انجام تخلف‌ در هر مجموعه‌ای که با مسائل مالی سروکار دارد، امکان وقوع‌ دارد؛ یکی از مجموعه‌هایی که هم از نظر اطلاعات و هم از نظر معاملات با ارقام بالایی سروکار دارد، سازمان بورس و شرکت‌های تابعه آن است.

به همین منظور، شکل‌گیری نوعی همکاری مستمر و عمیق میان ارکان سازمان بورس و قوه قضائیه برای پیشگیری و احتمالا در صورت وقوع تخلف و جرم، برخورد با آن بسیار لازم و ضروری است.

در‌ بازار سرمایه بسیاری از سهامداران اعتقاد به وجود عواملی در موضوع سقوط بورس طی دو سال گذشته دارند، به همین منظور، برخی با ثبت پویشی با عنوان «تقاضای شناسایی عوامل سقوط بورس و برخورد با عاملان آن» خطاب به حجت الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، نوشته اند: «احتراما دو سال از ضررهای سهامداران بورس گذشته است و باوجود کاهش‌های متوالی و پی در پی که در بورس شاهد آن هستیم، هنوز اقدام مبذول در زمینه رشد بورس و جبران زیان های وارده به سهامداران صورت نگرفته است‌.... در برخی روزها بازار سرمایه قرمز و خونین رنگ است و صرفاً چند نماد متفرقه که ناشناخته هستند، رشد یافته و سهامداران از جبران ضررهای بورس ناامید هستند لذا تقاضای تعقیب و برخورد قانونی با عوامل سقوط بورس و زیان های وارده به سهامداران را داریم».
 

* دستور رئیس دستگاه قضا درباره نظارت بر بورس

بنابراین گزارش پیش از این رئیس قوه قضائیه، درباره لزوم نظارت دائم دستگاه های نظارتی بر بورس تاکید کرده بود.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای درباره این موضوع گفته بود: مسأله بورس از سوی سازمان بازرسی کل کشور و دادستان کل کشور در گذشته دنبال شده است، اما به نظر من کفایت نمی‌کند و عقیده دارم بسیاری از موضوعات اگر یک‌ بار دنبال شوند و سپس رها شوند ما به نتیجه مطلوب خود نخواهیم رسید.

به گفته رئیس قوه قضائیه، کماکان به ذهن می‌رسد و قرائن و شواهد این گونه حکایت می‌کند یک روال عادی و متعارف در بورس رقم نمی‌خورد، بنابراین بار دیگر رسیدگی به این موضوع را درخواست می‌کنم. دستور مکتوب این موضوع به رییس سازمان بازرسی کل کشور هم ابلاغ شد، گزارشات قبلی خود را به روز کرده و این موضوع را دنبال، پیگیری و تعقیب کنید تا اگر تخلف و جرمی صورت گرفته است به هیچ وجه قابل بخشش بخشش و اغماض نیست.

رئیس دستگاه قضا همچنین گفته بود: تعداد کثیری از مردم ما اعتماد کردند و پول خود را وارد بورس کردند و حالا متضرر شده اند. بخشی از این ضرر‌ها در بورس طبیعی است، زیرا باید آموزش می‌دیدند و توجه و رعایت می‌کردند اما به هر صورت بسیاری از افراد تقریبا هستی خود را وارد بورس کردند و با مشکل جدی مواجه شدند؛ بنابراین بازرسی کل کشور به گزارش‌های قبل اکتفا نکنند و این موضوع را به صورت جدی دنبال و پیگیری کنید و اگر تخلف و جرمی رخ داده بود آن را به دادگستری و مسئولین ذی ربط گزارش کنید.

‌حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای‌ تأکید کرده بود:‌ دادستان کل کشور هم این موضوع را رها نکنند و در شورا‌های عالی بورس و سایر جلسات مجدد آن را پیگیری کنند؛ فرضا اگر مشخص شد هیچ اشکالی هم وجود نداشت باز هم برای مردم به صورت شفاف روشن شود، در حال حاضر برای مردم این ذهنیت وجود دارد که تخلفاتی صورت گرفته است./ فارس
 

* امضای تفاهم‌نامه همکاری قوه قضائیه با سازمان بورس

بنابراین گزارش‌ سازمان بورس و اوراق بهادار و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، در زمینه حمایت از بازار سرمایه و پیشگیری از جرائم مالی، تفاهم نامه همکاری امضا کرده‌اند؛ ارتقاء دانش حقوقی و مالی عمومی سرمایه‌گذاران، شناسایی بسترهای فساد و کشف جرائم و تخلفات حوزه بازار سرمایه و ارتقای سلامت محیط کسب و کار بازار سرمایه از اهداف این تفاهم نامه همکاری است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها