کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پوتین در ایران، جو بایدن در عربستان


کد خبر : ۹۷۹۲۸پنجشنبه، ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵:۳۴۶۹۷۴ بازدید

چندي پيش بود که پس از گمانه‌زني‌ها پيرامون احتمال سفر ولاديمير پوتين رئيس‌جمهور روسيه به تهران سخنگوي کرملين اعلام کرد ولاديمير پوتين ...
پوتین در ایران، جو بایدن در عربستانپوتین در ایران، جو بایدن در عربستان

آرمان ملي: چندي پيش بود که پس از گمانه‌زني‌ها پيرامون احتمال سفر ولاديمير پوتين رئيس‌جمهور روسيه به تهران سخنگوي کرملين اعلام کرد ولاديمير پوتين، سه‌شنبه هفته آينده (28 تير) در سفر به تهران با رجب طيب اردوغان، همتاي ترکيه‌اي خود و ابراهيم رئيسي، رئيس‌جمهور ايران، ديدار خواهد کرد و به نوعي مهر تاييدي بر گمانه‌زني‌‌ها در اين خصوص زد.

اين در حالي است که سفر ولاديمير پوتين به تهران را از حيث اينکه بلافاصله پس از سفر جو بايدن، رئيس‌جمهور آمريکا به اسرائيل و عربستان سعودي در اين هفته انجام مي‌شود، بررسي کرد. انتظار مي‌رود که در سفر بايدن برنامه هسته‌اي و فعاليت‌هاي منطقه‌اي ايران موضوع اصلي بحث و گفت‌وگوها باشد. در شرايطي کرملين روز سه‌شنبه خبر اين سفر طي هفته آينده را منتشر کرد که تنها ساعاتي پيش از آن کاخ سفيد ادعا کرده بود که روسيه خواستار آن شده تا ايران «صدها» پهپاد از جمله پهپادهايي که قادر به حمل تسليحات هستند را براي استفاده در اوکراين در اختيار اين کشور بگذارد.

جيک ساليوان، مشاور امنيت ملي کاخ سفيد دوشنبه مدعي شده بود که از نظر آمريکا هنوز مشخص نيست که آيا ايران اين پهپادها را در اختيار روسيه قرار داده يا خير؛ اما ايالات متحده اطلاعاتي در اختيار دارد که نشان مي‌دهد ايران آماده آموزش نيروهاي روسي براي استفاده از آنها در ماه جاري است.

تصميم ايالات متحده در انتقاد علني از همکاري اين دو کشور در حالي صورت مي‌گيرد که اسرائيل و عربستان سعودي، به‌عنوان دو شريک منطقه‌اي اين کشور، به دليل منافع داخلي خود در برابر پيوستن به تلاش‌هاي جهاني براي تحريم روسيه به‌خاطر اقدامش در اوکراين مقاومت کرده‌اند. از طرفي ديميتري پسکوف، سخنگوي کرملين اعلام کرده که پوتين در سفر به تهران با رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور ترکيه ديدار جداگانه‌اي نيز خواهد داشت.

در حالي که در ماه مارس، اردوغان به ميانجيگري مذاکرات بين نمايندگان روسيه و اوکراين در استانبول ترکيه کمک کرد؛ اما پسکوف گفته در اين ديدار هيچ بحثي در مورد دور جديدي از چنين مذاکراتي وجود نخواهد داشت. پاليتيکو نيز در گزارشي سفر پوتين و اردوغان به ايران را موردتوجه قرار داده و متذکر شده اين دومين سفر خارجي پوتين از زمان دستور حمله به اوکراين، پس از سفر ماه ژوئن او به آسياي ميانه خواهد بود. طبق اين گزارش، گفت‌وگو بر سر مسائل سوريه از محورهاي اصلي اين ديدار سه‌جانبه خواهد بود؛ جايي که اخيراً اعلام تصميم آنکارا براي آغاز عمليات نظامي در شمال اين کشور مورد اعتراض علني تهران و مسکو قرار گرفته است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها