کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعدام 2 سارق مسلح طلا فروشی


کد خبر : ۹۷۹۲۶پنجشنبه، ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰:۰۹۱۱۶۵ بازدید

دو سارق مسلح طلافروشی کرج که به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده بودند به دار آویخته شدند.

دو سارق مسلح طلافروشی کرج که به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده بودند به دار آویخته شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ۲۴ مرداد سال گذشته گزارش سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در خیابان شهید بهشتی کرج به پلیس اعلام شد.

 متهمان با نقشه‌ای حساب شده نخست در پوشش مسافر سوار یک دستگاه خودروی سمند شدند اما پس از ضرب و جرح راننده در شهریار خودرو را سرقت کردند. متهمان که چهار نفر بودند به خیابان شهید بهشتی کرج رفته و ۳ نفر از سرنشینان که دو نفر از آنها مسلح به سلاح جنگی کلاشنیکف بودند، از خودرو پیاده و وارد طلافروشی شدند. صاحب طلافروشی و دخترش داخل مغازه بودند که ناگهان سارقان برای ایجاد رعب و وحشت شروع به تیراندازی‌های مکرر در داخل مغازه و مقابل آن کردند و با ترساندن مردم حاضر در خیابان، اقدام به سرقت حدود ۸ کیلوگرم طلا کرده و از محل متواری شدند. 

سارقان پس از سرقت مسلحانه، خودروی سمند مسروقه را در خیابان رها کرده و با تهدید سلاح و ارعاب از طریق تیراندازی‌های مکرر دو ‌دستگاه خودروی عبوری مردم را   نیز سرقت کرده و متواری شدند.

فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در این باره گفت: پس از این سرقت پیگیری ویژه پرونده در قرارگاه مقابله با جرایم خاص استان البرز آغاز شد و با اقدامات متعدد و پیچیده قضایی و انتظامی، متهمان با دستورات قاطع قضایی و بررسی‌های فنی و تخصصی با تلاش شبانه‌روزی پلیس آگاهی استان البرز در کمتر از ۲۰ روز پس از سرقت در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی و بازداشت شدند.

وی متذکر شد: این پرونده با احتساب خریداران مال مسروقه شش متهم دارد و طبق بررسی‌ها مشخص شده سرکرده گروه با سوابق متعدد سرقت مسلحانه در شهرهای تهران و بهارستان استان تهران متواری بوده است. 

رسیدگی به اتهامات متهمان و تحقیقات مقدماتی به‌صورت ویژه در شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی و جرایم خاص کرج آغاز و دو کیفرخواست جداگانه در دادگاه انقلاب به اتهام محاربه و دادگاه کیفری2 کرج به اتهام سرقت مسلحانه، حمل و نگهداری غیرمجاز اسلحه، معامله مال مسروقه و ضرب و جرح عمدی صادر شد.

پس از محاکمه برای دو متهم مسلح پرونده در دادگاه انقلاب استان البرز، حکم اعدام صادر شد. با توجه به رد فرجام خواهی این دو‌ متهم و تأیید رأی صادر شده از سوی دیوانعالی کشور، احکام اعدام آنها پس از طی مراحل قانونی اجرا شد؛ در مورد سایر متهمان نیز احکام حبس طولانی مدت، تبعید، شلاق و رد مال مسروقه صادر و در حال اجراست.

فاضلی هریکندی با تأکید بر اینکه دادگستری کل استان البرز در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه برای ارتقای امنیت مردم استان اهتمام جدی داشته است، تصریح کرد: یکی از تأکیدات جدی رئیس قوه قضائیه شناسایی، تعقیب و رسیدگی و صدور حکم متناسب و قاطع و در اسرع وقت قانونی در جرایم خشن است که در مورد این پرونده، با پیگیری ویژه قرارگاه مقابله با جرایم خاص استان، تمامی مراحل شناسایی، بازداشت، تحقیقات مقدماتی، رسیدگی دادگاه و صدور حکم در حدود ۱۰۰ روز از وقوع جرم انجام و به اتمام رسید و در نهایت، حدود ۱۱ ماه پس از سرقت، احکام اعدام دو‌ نفر از سارقین مسلح نیز اجرا شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها