کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو تا آخر این هفته ضروری است


کد خبر : ۹۷۶۹۳چهارشنبه، ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸:۳۴۴۱۲۱ بازدید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه آیین‌نامه واردات خودرو باید تا آخر هفته ابلاغ شود گفت: البته ما پیش‌نویس آیین‌نامه را دیدیم و ...
ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو تا آخر این هفته ضروری استابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو تا آخر این هفته ضروری است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه آیین‌نامه واردات خودرو باید تا آخر هفته ابلاغ شود گفت: البته ما پیش‌نویس آیین‌نامه را دیدیم و اشکالاتی هم به آن داشتیم که به وزارت صمت یادآوری کردیم.

لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با تسنیم در قزوین درباره زمان ارائه آیین‌نامه واردات خودروهای خارجی از سوی وزارت صمت اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی آیین‌نامه واردات خودرو باید تا آخر هفته ابلاغ شود. البته ما پیش‌نویس آیین‌نامه را دیدیم و اشکالاتی هم به آن داشتیم که به وزارت صمت یادآوری کردیم.

وی محدود کردن واردات خودرو تا سطح خودروهای با حجم 1000 سی‌سی را بی‌احترامی به خواسته مردم دانست و اضافه کرد: انگار یاد گرفتیم که مردم ما همیشه سوار قورباغه شوند. در حالی که مردم ما حق دارند، ماشین خوب و دلخواه خود را سوار شوند و نمی‌دانم چرا برخی از مدیران ما دوست دارند برای مردم و به جای مردم تصمیم بگیرند؟

سیاهکلی همچنین با بیان اینکه واردات خودرو نباید محدود به قیمت خاصی باشد، گفت: ماشین با قیمت زیر 10 هزار دلار قشر خاصی از مردم استفاده می‌کنند. در مجموع مردم ماشین خوب می‌خواهند و می‌خواهند وقتی خانواده‌شان سوار ماشین می‌شود، تأمین جانی و رفاه داشته باشد. از طرفی دوام خودرو مهم است و مردم ما دنبال خودرویی هستند که کمتر تعمیرگاه برود و کمتر هزینه روی دستشان بگذارد.

وی ادامه داد: بنابراین درباره تدوین و اصلاح آیین‌نامه موارد یادشده را در نظر خواهیم گرفت و پیگیر اصلاح آیین‌نامه هستیم. به هر حال کار برای اصلاح صنعت خودرو سخت است و کسانی که سال‌ها از صنعت خودرو سودهای کلان بردند، به این راحتی این صنعت را رها نمی‌کنند که این صنعت درست شود. البته ما هم سفت و سخت ایستادیم و امیدواریم اتفاق خوبی بیفتد.
 

علت کنار گذاشتن استیضاح وزیر صمت چه بود؟

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس همچنین درباره علت کنار گذاشتن استیضاح وزیر صمت گفت: آقای رئیس جمهور استدلال کردند که چون قرار است وزارت صمت را به 2 وزارت‌خانه بازرگانی و صنعت تبدیل کنیم، اگر وزیر فعلی را استیضاح کنید، دوباره باید سرپرست بگذاریم و آن سرپرست برای اینکه در وزارت‌خانه جا بیفتد، گرفتاری دارد.

سیاهکلی با بیان اینکه این استدلال رئیس جمهور منطقی بود، تصریح کرد: به همین خاطر استیضاح‌کنندگان پذیرفتند که چون قرار است دولت برای 2 وزارت‌خانه نفر بیاورد، فعلاً از استیضاح صرف نظر شود تا دوباره‌کاری نشود و هزینه روی دست مردم نگذاریم. بنابراین به صورت موقت از استیضاح کوتاه آمدیم تا دولت اصلاحاتش را در وزارت صمت انجام دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها