کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پلکسی برای ماکت سازی


کد خبر : ۹۷۱۳۱سه شنبه، ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴:۰۳۶۴۹ بازدید

احتمال می دهیم نام پلکسی را تا به حال شنیده باشید و یا حتی اگر اسمی از پلکسی به گوشتان نخورده نام دیگر آن یعنی ورق اکریلیک را به طور قطع شنیده اید.پلکسی گلاس ورقی ...

احتمال می دهیم نام پلکسی را تا به حال شنیده باشید و یا حتی اگر اسمی از پلکسی به گوشتان نخورده نام دیگر آن یعنی ورق اکریلیک را به طور قطع شنیده اید.پلکسی گلاس ورقی پلاستیکی بوده که برای ماکت سازی کاربرد فراوانی دارد و در انواع گوناگونی عرضه می شود که این تنوع در ماکت سازی بسیار خوش درخشیده است.از نام های دیگر ورق پلکسی می توان به طلق شفاف و..نیز اشاره کرد.از پلکسی به دلایل گوناگونی که در ادامه مقاله به آنها می پردازیم برای ماکت سازی استفاده می شود.پس به توضیحات پلکسی برای ماکت سازی در این مقاله توجه بفرمائید.

حال قبل از اینکه به موضوع اصلی یعنی پلکسی برای ماکت سازی بپردازیم به سراغ تعریف پلکسی و انواع آن رفته و ویژگی های پلکسی را برایتان شرح می دهیم تا با شناخت بیشتری به سراغ موضوع اصلی مقاله مان برویم.

شناخت پلکسی برای ماکت سازی:

همانطور که گفتیم پلکسی نوعی ورق پلاستیکی است.اسم اصلی و مهم پلکسی متیل متاکریلات می باشد که ماده ای سخت و محکم بوده و شفافیت زیادی دارد و به همین دلیل این ورق پلاستیکی گاهی شیشه یا ورق اکریلیک نامیده می شود اما پلکسی شیشه ای نبوده و پلاستیکی می باشد.پلکسی در تنوع رنگی بسیاری با وزنی سبک و مناسب و ویژگی های دیگر که به آنها اشاره می کنیم وجود دارند و علاوه بر ماکت سازی در صنایع دیگری نیز پرکاربرد می باشد.تولیدی های زیادی در ساخت وسایل تجاری شان از پلکسی یا ورق اکریلیک استفاده می کنند مثل:

  1. ساخت مبلمان
  2. ساخت پنجره ها
  3. و..

به یک شناخت کلی از پلکسی برای ماکت سازی پرداختیم و با برخی اطلاعات مربوط به آن آشنا شدیم حال برای اطلاعات بیشتر ادامه مطالب را نیز دنبال کنید.

انواع پلکسی برای ماکت سازی:

  1. ورق های پلکسی شفاف
  2. ورق های پلکسی مات
  3. ورق های پلکسی آینه ای
  4. ورق های پلکسی ایرانی
  5. ورق های پلکسی خارجی
  6. ورق های پلکسی تخت
  7. پلکسی های مقاوم و نشکن
  8. پلکسی های موج دار
  9. و..

نیاز است که در پلکسی برای ماکت سازی برخی از انواع آن را نیز شرح دهیم.

 

ورق های پلکسی شفاف در ماکت سازی و طراحی:

این ورق شفافیت بالایی دارد و این میزان شفافیت به قدری شبیه به شیشه می باشد که به آن پلکسی شیشه ای هم نیز می گویند.البته نمی توان از جنس آن که حدودا خشک و پلاستیکی می باشد غافل شد با این حال این نوع ورق پلکسی برای ماکت سازی و..انعطاف پذیر هم بوده و در برابر فشار و ضربه های وارده بر آن مقاومت مناسبی از خود نشان می دهد..

برای خرید و تهیه ورق پلکسی شفاف در جهت پلکسی برای ماکت سازی می توانید ضخامت مدنظرتان را در اندازه ای متناسب برای ساخت ماکت و با توجه به ضخامت منتخب هزینه نهایی ورق های پلکسی خود را نیز پرداخت نمائید.البته باید اشاره کنیم در امر پرداخت هزینه ورق پلکسی برای ماکت سازی و یا هر طراحی و ساخت و ساز دیگری باید به ابعادی که در پلکسی شما به کار رفته است نیز توجه کنید.بنابراین ضخامت و ابعاد ورق های پلکسی شفاف شما تعیین کننده هزینه نهایی آن ها می باشد.

بهتر است در ادامه شرح پلکسی برای ماکت سازی بگوییم خرید ورق پلکسی شفاف وقتی شکسته شود سبب بریده شدن دست ها نمی شود و از شیشه ایمن تر می باشد..ورق پلکسی شفاف کاربردهای گوناگونی داشته و در دنیای امروز شناخته شده تر می باشد.از این نوع شیشه حتی به جای شیشه های شکننده و خطرناک در پنجره ها استفاده می شود.ورق پلکسی شفاف کاربردهای دیگری نیز دارد که دیگر به آنها نمی پردازیم.در ادامه به توضیحات بیشتری درباره برخی پلکسی گلاس ها در پلکسی برای ماکت سازی می پردازیم.

ورق های پلکسی آینه ای برای ساخت ماکت:

این نوع ورق در ادامه شرح پلکسی برای ماکت سازی در ساخت و ساز وسایل تزئینی پرکاربرد می باشد و در دکوراسیون داخلی نیز از این نوع ورق پلکسی بهره می برند که زیبایی را در فضای مدنظر چندین برابر می سازد.ورق های پلکسی آینه ای در انواع گوناگونی مثل پلکسی های آینه ای طلائی،جیوه ای و نقره ای نیز تولید می شوند.

این نوع ورق مزیت هایی را دارا می باشد:

  1. قابلیت شکننده نبودن
  2. دارای وزنی مناسب و سبک
  3. بی خطر و ایمن
  4. ماندگاری بالا
  5. و..

 

پلکسی های موجدار:

این پلکسی ها بسیار مستحکم می باشند و وزن سبکی دارند که این میزان سبکی سبب می شود حتی از شیشه هم سبک تر شناخته شوند.این نوع پلکسی ها هم مانند پلکسی شفاف در مقابل ضربه مقاوم و بادوام هستند و ماندگاری خوبی در گذر زمان و هنگام تغییرات آب و هوایی از خود نشان می دهند..پلکسی های موجدار ضداشعه ماوراءبنفش می باشند.اگر بخواهیم برخی مزیت های این ورق را  در ادامه پلکسی برای ماکت سازی شرح دهیم بهتر است اشاره کنیم:

برخی مزایای پلکسی های موجدار:

  1. مستحکم
  2. عایق حرارتی زیاد
  3. نصب آسان
  4. ماندگاری مناسب
  5. مقاومت بالا در برابر ضربه
  6. مقاومت در برابر تغییرات آب و هوا
  7. وزن سبک
  8. و..

این نوع ورق های پلکسی در انواع مختلفی مثل ورق پلکسی شفاف و مات،ورق پلکسی رنگی عرضه می شوند.

 

ورق های پلکسی تخت پرکاربرد در معماری و ماکت سازی:

این نوع ورق در دکوراسیون های داخلی و معماری ساختمان ها به کار می رود و نیز به عنوان نورگیر در سقف هم کاربرد دارد.علاوه بر این کاربردهای دیگری نیز دارد که به شرح آنها نمی پردازیم و ادامه پلکسی برای ماکت سازی را بیان می نمائیم.

برخی مزایای ورق های پلکسی تخت:

  1. مقاوم در مقابل آب و هوای گرم و سرد و خنک
  2. میزان بالای شفافیت
  3. مقاومت بالا هنگام برخورد ضربه
  4. نصب راحت
  5. و..

حال برای مطالعه ویژگی های پلکسی برای ماکت سازی که نشان دهنده اهمیت ورق های پلکسی در امر ساخت ماکت می باشند به ادامه مطالب سری بزنید.

برخی ویژگی های پلکسی برای ماکت سازی:

  1. مقاوم در مقابل تغییرات و شرایط آب و هوا
  2. منعطف
  3. مقاومت زیاد در مقابل فشار و ضربه
  4. مقاومت زیاد در برابر عبور نور
  5. سبک:در تزئینات و دکوراسیون و طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.کاربرد به جای شیشه.
  6. به نوعی می توان آن را فیلتری در برابر نور و اشعه ماوراء بنفش دانست
  7. حمل و نقل آسان
  8. قابلیت خش پذیر بودن
  9. خاصیت ضدچسب بودن
  10. تنوع بالای ورق های پلکسی
  11. عدم تغییر رنگ در هر نوع آب و هوایی
  12. و..

علت اهمیت پلکسی برای ماکت سازی:

پیش تر اشاره کردیم که به دلایل گوناگونی از پلکسی برای ماکت سازی استفاده می شود به برخی از این عوامل اشاره می کنیم:

  1. نصب آسان پلکسی
  2. زیبایی و شفافیت به اندازه شیشه اما حفاظت شده تر از آن
  3. قابلیت ضدآب بودن
  4. سبک بودن
  5. ضخامت مناسب که سبب می شود مقاومت خوبی در برابر شکستن داشته باشد.پلکسی به سادگی نمی شکند و به هنگام شکستن هم خطرآفرین نمی باشد.
  6. قابلیت جا به جایی و حمل آسان
  7. هزینه مناسب و به صرفه(این هزینه بیشتر از یک شیشه ساده و عادی بوده اما به دلیل قابلیت های بسیاری که دارد این هزینه به صرفه می باشد.)
  8. عدم ترک خوردن
  9. ماندگاری بالا در صورت نگهداری مناسب
  10. مقاوم در برابر ساییده شدن و یا مواد شیمیایی
  11. و..

ورق های پلکسی برای ماکت سازی را از کجا تهیه کنیم؟:

شرکت پامنار با مشاوره رایگان با ارائه بهترین و باکیفیت ترین محصولات که یکی از آنها ورق های پلکسی گلاس است آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.پامنار تمامی ورق های پلکسی برای ماکت سازی و انواع دیگر محصولات را با ضمانت کیفیت و مناسب ترین قیمت ممکن به شما ارائه می کند.شما عزیزان می توانید برای تهیه هر یک از محصولات از جمله ورق های پلکسی برای ماکت سازی یا از طریق تماس و یا آنلاین اقدام نمائید و تمامی محصولات خریداری شده تان را در سریع ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

هزینه ورق پلکسی برای ماکت سازی:

پیش تر در خصوص انواع و ویژگی های ورق های پلکسی برای ماکت سازی و طراحی و امکانات دیگر صحبت کردیم بدین منظور مشخص می گردد هر یک از ورق های پلکسی با توجه به نوع و ضخامت و ابعاد موجود و نیز هدف کاربرد در قیمت هایی متنوع به فروش می رسند.بنابراین برای آگاهی از قیمت هر یک از انواع ورق های پلکسی گلاس و تهیه هر یک از آنها با توجه به هدف مدنظرتان با ما تماس بگیرید و مشاوران ما در سریع ترین ممکن با ارائه بیشترین اطلاعات در خصوص ورق های پلکسی برای ماکت سازی راهنمایی هایی لازم را تقدیمتان می نمایند.

امید است که از مطالب این مقاله لذت برده باشید..ممنون از همراهی همیشگی تان



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها