کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تمرکز تحریم‌های آمریکا بر پتروشیمی ایران


کد خبر : ۹۶۹۲۸شنبه، ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵:۱۶۴۹۶۳ بازدید

ابراهیم رئیسی دیروز جمعه از واشنگتن به دلیل اعمال تدابیر تنبیهی جدید علیه تولیدکنندگان پتروشیمی ایران که به گفته واشنگتن مظنون به دور زدن ...
تمرکز تحریم‌های آمریکا بر پتروشیمی ایرانتمرکز تحریم‌های آمریکا بر پتروشیمی ایران

ابراهیم رئیسی دیروز جمعه از واشنگتن به دلیل اعمال تدابیر تنبیهی جدید علیه تولیدکنندگان پتروشیمی ایران که به گفته واشنگتن مظنون به دور زدن تحریم های بین المللی هستند، انتقاد کرد.

ایالات متحده روز پنجشنبه شبکه‌ای از تولیدکنندگان پتروشیمی ایرانی و همچنین شرکت‌های بزرگی در چین و امارات عربی متحده را به اتهام کمک به تهران در فروش محصولات خود به خارج از کشور تحریم کرد.

در فهرست جدید تحریم‌های آمریکا نام شرکت‌های ایرانی «پتروشیمی فن آوران»، « پتروشیمی خارک» و «پتروشیمی مارون» دیده می‌شود. همچنین یک شرکت حمل نقل اماراتی به نام «جی اكس الشحن» و یک شرکت تجاری به نام «اسکای زون تریدینگ» هم در این فهرست دیده می‌شود. علاوه بر اینها دو شرکت چینی که هر دو در هنگ‌کنگ ثبت شده‌اند نیز روز پنج‌شنبه تحریم شدند.

این اقدامات جدید در حالی صورت می‌گیرد که ایران و ایالات متحده بیش از یک سال است که در وین درگیر مذاکرات غیرمستقیم برای نجات برجام هستند. از ماه مارس تاکنون هیچ پیشرفتی در این مذاکرات حاصل نشده است و دو کشور متقابلا مسئولیت این بن بست را رد می‌کنند.

رایان نلسون، معاون مبارزه با تروریسم وزارت دارایی آمریکا گفت که در نبود یک توافق، آمریکا به تلاش‌هایش برای محدود کردن صادرات نفت و محصولات نفتی از ایران ادامه می‌دهد.

ابراهیم رییسی اما می‌گوید: «من از رفتار آمریکایی‌ها متعجبم، از یک سو به نفع مذاکره برای توافق پیام می‌دهند و از سوی دیگر فهرست تحریم‌ها را تمدید می‌کنند.»

ایران برخی از دوربین‌های نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در سایت‌های هسته‌ای خود خاموش کرده است. اقدام تهران اندکی پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده و اروپایی‌ها قطعنامه‌ای در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۸ ژوئن تصویب کردند که عدم همکاری تهران را محکوم می‌کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها