کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

3 شرکت لبنی محصولات خود را به قیمت مصوب برگرداندند


کد خبر : ۹۶۸۵۴چهارشنبه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷:۱۷۱۸۱۳۰ بازدید

بعد از پیگیری خبرگزاری ها، سه شرکت لبنی که محصولات خود را بالاتر از قیمت مصوب به فروش می رساندند جریمه شدند و نرخ محصولات خود را ...
3 شرکت لبنی محصولات خود را به قیمت مصوب برگرداندند3 شرکت لبنی محصولات خود را به قیمت مصوب برگرداندند

بعد از پیگیری خبرگزاری ها، سه شرکت لبنی که محصولات خود را بالاتر از قیمت مصوب به فروش می رساندند جریمه شدند و نرخ محصولات خود را به قیمت برگرداندند.

به گزارش ایران جیب از تسنیم، با اجرای طرح دولت برای مردمی سازی یارانه کالای اساسی  قیمت مصوب جدید لبنیات افزایش چشمگیری داشت و با وجود اینکه این نرخ‌ها با موافقت خود صنایع لبنی تعیین شده بود اما این قیمت‌ها توسط برخی صنایع لبنی که سهم بزرگی نیز در بازار دارند، رعایت نمی شد. 

به همین منظور خبرگزاری تسنیم گزارش تحت عنوان «عدم‌پایبندی برخی صنایع لبنی به نرخ‌های مصوب جدید» منتشر کرد که بعد از این موضوع دستگاه های مختلف از جمله سازمان تعزیرات حکومتی و بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی پیگیری این موضوع شدند؛ در نتیجه دو شرکت لبنی محصولات خود را به قیمت مصوب برگرداندند و سه شرکت فعال در تولید لبنیات در مجموع به پرداخت 53 میلیارد تومان  و نصب بنر درب کارخانه برای مشاهده مردم محکوم شدند.

به طور مثال درحالی که قیمت شیر خام کم‌چرب بطری یک‌لیتری 18 هزار تومان تعیین شده است اما برخی از برند‌ها یا این محصول را عرضه نمی‌کنند یا به‌حدی کم است که برای خرید یافت نمی‌شود و برخی از برندها نیز این محصول را با قیمت‌های بالاتر و با قیمت 20 تا 24 هزار تومان به فروش می‌رسانند و قیمت‌های مصوب رعایت نمی‌شود.
 

قیمت محصولات لبنی به زودی به نرخ قبل بر می‌گردد

بنابر این گزارش مسعود امراللهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی در این ارتباط از بازگشت نرخ محصولات سه کارخانه لبنی متخلف به قیمت‌های مصوب خبر داد.

وی گفت: علاوه بر بازگشت قیمت‌ برخی محصولات لبنی به نرخ‌های مصوب پرونده این کارخانه‌های متخلف برای رسیدگی و اعمال قانون به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: به طور مجدد بازرسین به کارخانه‌های لبنی مراجعه می‌کنند  و طی یک تا دو روز آینده با قیمت‌های مصوب در سطح بازار عرضه  می‌شود.

بنابر این گزارش  ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی نیز در این ارتباط گفته بود که در حوزه لبنیات 4 قلم اصلی برای مردمی سازی یارانه‌ها افزایش قیمت پیدا کرد که با تشدید نظارت‌ها هم کارخانه‌ها ملزم به رعایت آن هستند.

او گفت: بر مبنای گزارش افزایش قیمت‌ 2 قلم کالای لبنی، کارخانه ها احضار و پس از شنیدن توضیحات ملزم به اصلاح قیمت شدند.
 

جریمه شدن صنایع لبنی متخلف

بنابر این گزارش احمد اصانلو در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه گلایه مردم این است که قیمت‌ها خودسرانه افزایش می‌یابد و پس از اینکه مردم متضرر می‌شوند، امکان جبران برای مردم نیست اظهار داشت: موضوع را به یکی از شعب ملی گزارش دادیم و 3 یا 4 واحد  لبنی تولیدی بررسی شد و تعدادی از واحدهای تولیدی قیمت خود را اصلاح کردند و به قیمت ستاد تنظیم بازار برگرداندند.

وی افزود: سه شرکت نیز محکوم شدند که یکی از آن‌ها 36 میلیارد تومان به لحاظ گران‌فروشی، بازگرداندن قیمت به قیمت مصوب و نصب بنر، شرکت دیگر به مبلغ 16 میلیارد تومان، اصلاح قیمت و نصب بنر و شرکت دیگر به پرداخت یک میلیارد تومان جریمه و نصب بنر تخلف محکوم شده است.
 

قیمت مصوب لبنیات

بعد از اصلاح یارانه کالاهای اساسی قیمت چهار محصول پرمصرف لبنی مشخص شد به‌طوری که قیمت ماست کم‌چرب 2.5کیلوگرمی 49800 تومان، پنیر (UF) 400گرمی 37 هزار تومان، شیر کم‌چرب یک‌لیتری 18 هزار تومان و شیر نایلونی کم‌چرب 900گرمی 15 هزار تومان تعیین شد؛ همچنین قیمت هر کیلوگرم شیر خام دامداران نیز 12 هزار تومان اعلام شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها