کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس مقاومت یک میلیون و 560 هزار واحدی را شکست


کد خبر : ۹۵۶۵۹چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰:۲۷۲۷۰۸ بازدید

امروز جریان تبدیل مالکیت حقوقی به حقیقی مثبت بود و 276 میلیارد تومان وارد بازار سهام شد.
شاخص بورس مقاومت یک میلیون و 560 هزار واحدی را شکستشاخص بورس مقاومت یک میلیون و 560 هزار واحدی را شکست

کاهش شاخص در طی معاملات روز گذشته، باعث شد معامله‌ گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته بروند که بیم و امید فراوانی نسبت به رشد یا کاهش قیمت در بازار سرمایه داشتند.

اما امروز یک صعود چشمگیر در بورس رخ داد که توانست خود را نزدیک جدی ترین مقاومت پیش رو کند. شکسته شدن مقاومت در مرز یک میلیون و 560 هزار واحدی در پایان معاملات امروز می تواند هفته آینده سبزی را برای بورس به ارمغان بیاورد.

شاخص کل بازار سهام پس از عبور از نیمه کانال 1.5 میلیونی در روز یکشنبه، در دو روز بعدی نزول کرد. تحلیلگران تکنیکال عملکرد شاخص در دو روز اخیر را نشانه مقاومت در محدوده یک میلیون و 560 هزار واحدی می ‌دانند. اما امروز اغلب نمادهای بازار رشد قیمت داشتند. دیروز اغلب نمادهای بزرگ و شاخص ‌ساز افت قیمت داشتند که امروز انها نیز توانستند با رشد بازار خود را هماهنگ کنند و بازاری یکپارچه سبز را پیش روی سهامداران قرار دهند.

البته شکسته شدن مقاومت شاخص کل هموزن در سطح 430 هزار واحدی نیز خبر خوب دیگر برای بورس در جریان معاملات هفته آینده خواهد بود.

به نظر می ‌رسد بورس امروز شاهد یک جهت ‌گیری بوده است. جهت گیری که نشان می دهد سهامداران حقیقی به دنبال معامله سهام کوچک و متوسط بازار هستند و حقوقی ها نیز در وضعیت حمایت از نمادهای بزرگ قرار گرفته اند.

* رشد 2.2 درصدی شاخص کل هموزن

شاخص کل بورس در جریان معاملات روز سه شنبه با رشد 24 هزار و 918 واحدی به سطح یک میلیون و 564 هزار و 449 واحدی رسید و بازدهی مثبت 1.62 درصدی را به ثبت رساند.

شاخص کل هموزن نیز با افزایش 9 هزار و 540 واحدی به عدد 438 هزار و 409 واحدی دست پیدا کرد. این شاخص نیز بازدهی مثبت 2.22 درصد را تجربه کرده است. شاخص فرابورس نیز با رشد 306 واحدی به سطح 21 هزار و 396 واحدی رسیده است.

* حقیقی ها باز هم برگشتند

امروز جریان تبدیل مالکیت حقوقی به حقیقی مثبت بود و 276 میلیارد تومان وارد بازار سهام شد. طی سه روز گذشته سهامداران خرد تصمیم به خروج از بورس گرفته بودند.

نمادهای شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) در صدر شرکت هایی قرار گرفتند که امروز حقوقی خریدار سهام آنها بود و سهم های ملت (بیمه ملت)، وغدیر (سرمایه ‌گذاری ‌غدیر(هلدینگ‌)) و حکشتی (کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) نیز شاهد ورود پول حقیقی ها بودند.

در میان صنایع نیز، گروه‌های محصولات غذایی و آشامیدنی، محصولات شیمیایی و مواد و محصولات دارویی بیشترین سهم را از تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی داشتند. بیشترین خروج پول حقیقی نیز به گروه‌ های فعالیت‌ های جنبی مرتبط با واسطه‌ گری مالی، فراورده ‌های نفتی و کک و مخابرات اختصاص داشت.

* رشد ارزش کل معاملات و معاملات خرد بازار سهام

ارزش کل معاملات بورس با رشد 48 درصدی نسبت به روز گذشته به 10 هزار و 242 میلیارد تومان رسیده است.

ارزش معاملات خرد نیز با رشد 16 درصدی به عدد 6 هزار و 244 میلیارد تومان رسید. سهم این معاملات از کل معاملات بازار سهام حدود 60 درصد بوده است.

* صف فروش یک نماد جمع نشد

در جریان معاملات امروز 91 درصد نمادهای بازار سرمایه با رشد مواجه شدند و تنها 7 درصد سهم ها افت قیمت داشتند. تعداد 162 نماد در صف خرید قرار داشته و تنها یک نماد در صف فروش باقی ماند.

نمادهای دارو (کارخانجات ‌داروپخش‌)، ددام (داروسازی زاگرس فارمد پارس) و زفکا (کشت و دامداری فکا) در راس صفوف خرید قرار داشتند و تنها نمادی که نتوانست صف فروش خود را جمع اوری کند، مفاخر (توسعه فناوری اطلاعات خوارزم) بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها