کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روسیه از گاز به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کند


کد خبر : ۹۵۲۴۵پنجشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴:۳۴۲۱۲۸ بازدید

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید قطع گاز روسیه به لهستان و بلغارستان غیرمنتظره نبود و این اتحادیه آمادگی لازم برای ...
روسیه از گاز به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کندروسیه از گاز به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کند

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید قطع گاز روسیه به لهستان و بلغارستان غیرمنتظره نبود و این اتحادیه آمادگی لازم برای مقابله با آن را دارد. شرکت "BASF" آلمان فعالیت‌های خود را در روسیه و بلاروس قطع می‌کند.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت (۲۷ آوریل) در واکنش به قطع گاز روسیه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت این اقدام روسیه غیرمنتظره نبوده و او انتظار آن را داشته است.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا تاکید کرد که این اتحادیه برای سناریوی قطع گاز روسیه آمادگی لازم را داشته و قبلا برنامه‌های اضطراری وضع کرده بود.

او همچنین تاکید کرد: «در تماس نزدیک با همه کشورهای اتحادیه اروپا هستیم و برای اطمینان از تحویل گاز از کشورهای دیگر تلاش کردیم.»

با این وجود  رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اقدام روسیه را "غیرقابل قبول" دانست و خاطرنشان کرد که این نشان‌دهنده "غیر قابل اعتماد بودن روسیه به عنوان تامین‌کننده گاز" است.

خانم فون درلاین اقدام روسیه را "تلاش برای استفاده از گاز به عنوان اهرم فشار علیه اتحادیه اروپا" توصیف کرد و وعده داد که اروپایی‌ها در واکنش به آن هماهنگ عمل خواهند کرد.

شرکت نیمه‌ دولتی گازپروم روسیه صادرات گاز به لهستان و بلغارستان را از صبح چهارشنبه ۲۷ آوریل قطع کرده است. 

لهستان در واکنش، تصمیم گازپروم را نقض قرارداد بین دو کشور خوانده و حق مطالبه خسارت را محفوظ دانسته است. نخست‌وزیر لهستان از "اهرم فشار" سخن گفته است.

واکنش آلمان به قطع گاز روسیه

کشورهای اتحادیه اروپا از جمله آلمان به شدت به گاز روسیه وابسته هستند. طبق آمارهای رسمی، در حال حاضر حدود ۵۵ درصد از گاز وارداتی به آلمان، از روسیه تامین می‌شود.

سخنگوی رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان گفته است امنیت عرضه گاز در آلمان در حال حاضر تضمین شده است اما آلمان وضعیت  را به دقت زیر نظر دارد و نگران توقف تحویل گاز روسیه به لهستان و بلغارستان است.

دولت آلمان نسبت به خسارت‌های اقتصادی جدی در صورت قطع عرضه گاز روسیه هشدار داده و  با تحریم گاز روسیه مخالفت می‌کند.
 

خروج غول صنایع شیمیایی آلمان از روسیه و بلاروس 

شرکت "ب آ اس اف" (BASF) غول صنایع شیمیایی آلمان اعلام کرد تمامی فعالیت‌های خود را در روسیه و بلاروس تا اوایل ژوئیه سال جاری متوقف می‌کند. دلیل قطع فعالیت‌های این شرکت آلمانی جنگ تجاوزکارانه روسیه در اوکراین اعلام شده است.

BASF بزرگترین کنسرن مواد شیمایی آلمان و از نظر درآمد و سرمایه‌گذاری بزرگ‌ترین در دنیاست. این شرکت بیش از  ۱۱۲ هزار کارمند در ۸۰ کشور دنیا دارد.

در روسیه و بلاروس شمار کارکنان این شرکت ۶۸۴ نفر اعلام شده و این شرکت وعده داده است تا پایان سال ۲۰۲۲ حقوق کارکنان خود را پرداخت کند.

در سال ۲۰۲۱  حدود یک درصد از کل فروش گروه BASF را به روسیه و بلاروس تعلق گرفت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها