کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اولتیماتوم 7 روزه به متقاضیان مسکن مهر پرند برای واریز آورده


کد خبر : ۹۴۸۷سه شنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲:۲۰۲۵۰۰ بازدید

در حالی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی پیش از این از تقسیط مانده واریزی متقاضیان مسکن مهر پرند خبر داده بود که شرکت عمران پرند با ارسال پیامکی به متقاضیان ...

در حالی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی پیش از این از تقسیط مانده واریزی متقاضیان مسکن مهر پرند خبر داده بود که شرکت عمران پرند با ارسال پیامکی به متقاضیان به آنها یک هفته برای واریز مانده آورده مهلت داد.هفته گذشته به‌دنبال تجمع شماری از متقاضیان مسکن مهر پرند مقابل مجلس، جلسه‌ای اضطراری به دستور وزیر راه و شهرسازی با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت‌ عمران شهرهای جدید ایران، مدیرعامل شرکت عمران پرند و نمایندگان متقاضیان برگزار شد.

بر این اساس مقرر شد متقاضیان مسکن مهر مابقی آورده خود را طی سه قسط (دو قسط در سال 93 و قسط سوم در زمان تحویل واحد) پرداخت کنند.

مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در این‌باره به تسنیم گفته بود:‌پیشنهاد دادیم مابقی آورده متقاضیان پروژه‌ کیسون پرند طی دو قسط تا پایان سال و یک قسط در زمان تحویل (سال آینده) تسویه شود.
وی با بیان این‌که به این ترتیب ضرب‌الاجل تعیین شده توسط شرکت عمران پرند برای واریز مابقی آورده متقاضیان که رو به اتمام بود کم لم یکن تلقی می‌شود،  بیان کرد: در جلسه‌ای که با چهار نفر از نمایندگان متقاضیان مسکن مهر پرند داشتیم آنها افزایش قیمت‌ها را با توجه به تورم قبول دارند، اما می‌گویند متقاضیان توانایی پرداخت باقیمانده قیمت مسکن مهر را ندارند.

وی با اشاره به این‌که از مدیران شرکت عمران پرند ریز قیمت‌های مسکن مهر را خواسته‌ام، تصریح کرد:‌ با عنایت به گزارش حضوری مسئولان شهر پرند و قراردادهای متقاضیان مسکن مهر در قراردادهای متقاضیان مسکن مهر پرند (کیسون) اعمال نرخ تورم سالانه قید شده ضمن آن که تغییر مشخصات واحد مسکونی، محوطه‌سازی و حصارکشی بر عهده متقاضیان است، با این حال به متقاضیان پیشنهاد دادیم باقیمانده آورده را به‌صورت اقساط پرداخت کنند.در حالی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بر "کم لم یکن" شدن ضرب‌الاجل تعیین شده توسط شرکت عمران پرند برای واریز مابقی آورده متقاضیان تاکید دارد که این شرکت در این رابطه به متقاضیان اولتیماتوم داده است.

ماجرا از این قرار است که شرکت عمران پرند از یک شنبه شب ارسال دو پیامک به متقاضیان مسکن مهر پروژه کیسون را آغاز کرده و از آنها خواسته نسبت به واریز مابقی آورده بر اساس جدول منتشر شده طی 7 روز اقدام کند،‌در غیر اینصورت بر اساس مفاد قرارداد عمل می‌شود.

در یکی از پیامک‌های شرکت عمران پرند خطاب به متقاضیان تاکید شده؛ " متقاضی محترم پروژه کیسون: نظر به آماده شدن ابنیه واحد جنابعالی، شایسته است ضمن مراجعه به سایت شرکت عمران به آدرس www.parand-ntoir.gov.ir و رویت مانده واریزی واحد (و در صورت عدم واریز آن تا کنون) جهت واریز اقدام نمایید. در غیر اینصورت حسب مواد 5-8، 5-7، 5-3 قرارداد پیش‌فروش با شما برخورد خواهد شد. روابط عمومی شرکت عمران شهر پرند"

در پیامک دیگر نیز تاکید شده؛ "متقاضی محترم پروژه کیسون: با عنایت به آماده شدن واحد جنابعالی ، شایسته است نسبت به مراجعه به کارگزاری شرکت عمران پرند جهت طی مراحل اداری تحویل واحد خود ظرف مدت 7 روز اقدام فرمایید. بدیهی است در صورت عدم مراجعه بر اساس مفاد قرارداد عمل خواهد شد. روابط عمومی شرکت عمران شهر پرند"

در ماده 5-3 که شرکت عمران پرند با استناد به آن متقاضیان مسکن مهر را به نوعی تهدید کرده، آمده است؛ "به حساب مسدودی وی (پیش‌خریدار) واحد مسکونی بر اساس چک لیست تحویل واحد (نمونه پیوست) توسط پیش فروشنده تحویل پیش خریدار می‌گردد."

در ماده 5-7 نیز آمده است؛ در صورت پرداخت نشدن مانده ثمن معامله از طرف پیش‌خریدار در زمان مندرج در بند 5-3 این قرارداد به‌صورت یکجانبه فسخ گردیده و در این صورت پیش خریدار با امضای این قرارداد حق هرگونه اعتراض و مراجعه به مراجع قضایی را از خود سلب می‌نماید.

در بند 5-8 نیز آمده است؛ در صورت فسخ این قرارداد به موجب مفاد بند 5-7 متقاضی واجد شرایط دیگری از سوی شرکت عمران شهر جدید پرند به‌عنوان پیش‌خریدار جدید معرفی خواهد شد. پس از واریز وجوه مربوطه توسط پیش‌خریدار جدید به حساب مسدودی وی در بانک و انعقاد قرارداد پیش‌فروش مسکن مهر با وی، با نامه شرکت عمران شهر جدید پرند عین وجوه پرداختی پیش‌خریدار اولیه توسط بانک به وی مسترد می‌گردد و پیش‌خریدار تا اجرای روند فوق و تعیین جانشین حق هرگونه اعتراض یا مراجعه قضایی و حقوقی و غیره را از خود سلب و ساقط می‌نماید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها