کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مالیات حقوق‌بگیران، دو برابر مالیات مشاغل


کد خبر : ۹۴۰۲۸پنجشنبه، ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸:۳۱۲۸۳۳ بازدید

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: درآمدهای مالیاتی در مقایسه با سال گذشته حدود 60 درصد رشد ...
مالیات حقوق‌بگیران، دو برابر مالیات مشاغلمالیات حقوق‌بگیران، دو برابر مالیات مشاغل

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: درآمدهای مالیاتی در مقایسه با سال گذشته حدود 60 درصد رشد داشته است که بخشی از آن حاصل تورم و بخشی نیز به دلیل کوشش‌ سازمان مالیاتی بوده است.

داوود منظور در خصوص میزان درآمدهای مالیاتی و تغییرات آن نسبت به سال گذشته گفت: به دلیل افزایش فعالیت‌های مردم پس از کاهش کرونا و همچنین رشد قیمت‌ها، میزان درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به نسبت سال گذشته با رشد چشمگیری مواجه شده است. در همین راستا با افزایش اشراف اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی، افزایش درآمدهای مالیاتی در سال آینده نیز میسر خواهد شد.

وی منظور به مقایسه سهم مالیات دریافتی در بخش مشاغل و حقوق بگیران اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر مالیات دریافتی ما از حقوق‌بگیران دولتی و غیردولتی حدود دو برابر مالیات مشاغل است که در سال جاری حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه متوسط سرانه وصول مالیات از بخش مشاغل ۵۰ میلیون ریال در سال است، دلیل پایین بودن این میزان را نبود اطلاعات کافی از مشاغل و درآمدهای مشمول آنان دانست و تصریح کرد: در سال آینده به دلیل رفع بخشی از مشکل فقدان اطلاعات کافی، افزایش درآمد در این بخش را پیش‌بینی می‌کنیم.

منظور ادامه داد: بخش بزرگی از صاحبان مشاغل در حدود دو تا سه میلیون تومان مالیات در سال پرداخت می‌کنند و به همین دلیل حس مردم در خصوص تبعیض بین مالیات حقوق‌بگیران و مشاغل، حسی به جا و صحیح است که بنا داریم با تکیه بر نظام مالیاتی داده محور و بهره‌گیری بیش از پیش از بانک اطلاعات و دیگر ابزارهایی که در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است، این روند را تصحیح کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها