کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مبلغ قبوض جدید برق


کد خبر : ۹۳۵۱۵شنبه، ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸:۳۶۲۹۰۶ بازدید

سخنگوی صنعت برق نحوه محاسبه قبوض جدید برق را تشریح کرد و گفت: مشترکان پرمصرف منتظر 30 تا 50 درصد افزایش ...
مبلغ قبوض جدید برقمبلغ قبوض جدید برق

سخنگوی صنعت برق نحوه محاسبه قبوض جدید برق را تشریح کرد و گفت: مشترکان پرمصرف منتظر 30 تا 50 درصد افزایش هزینه‌های برق مصرفی خود باشند.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مشترکانی که مصرف برق آن‌ها بیش از الگو بوده، ۲۵ درصد از تعداد کل مشترکان را دربرمی‌گیرند اما مصرف آن‌ها به اندازه  ۷۵ درصد مشترکانی است که زیر الگو مصرف قرار دارند، اظهار کرد: به طور متوسط مصرف برق مشترکانی که بیش از الگو مصرف شده در هر منطقه است، حدود  ۴۲۰ کیلووات ساعت است.

وی افزود: قبض ماهانه این مشترکان حدود ۵۰ هزار تومان در ماه بوده، یعنی مشترکانی که بیش از الگو مصرف می‌کنند و به طور متوسط ۴۲۰ کیلووات ساعت در ماه را مصرف برق دارند، در این میان اما یک تعداد مشترک جزو مشترکان خیلی پرمصرف به حساب می آیند و مصرف برق آن‌ها به بیش از دو برابر و برخی تا ۲۰ و حتی ۷۰ برابر می رسد.
 

قبوض مشترکان پرمصرف بیش از پنج میلیون تومان

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه تعداد این مشترکان کم است و تقریبا کمتر از ۲۰۰۰ مشترک در این دسته قرار می گیرند، گفت: قبوض برق این دسته از مشترکان بین پنج میلیون تومان و بالاتر صادر می شود. این مشترکان در این دوره به دلیل اینکه شاید فرصت اصلاح مصرف برق را نداشتند، تغییر محسوسی به لحاظ تعدادی نداشتند و مصرف برق این مشترکان نیز مانند گذشته بود که امیدواریم با توجه به اصلاحی که در تعرفه‌ها صورت گرفته، شاهد تغییراتی در این بخش باشیم.
 

قبوض پرمصرف‌ها ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

رجبی مشهدی با بیان اینکه قرار شده تا به طور تقریبی و با توجه به میزان مصرف به صورت پلکانی مشترکانی که بیش از الگو صرف می کنند با افزایش تعرفه روبرو شوند، افزود: قبوض برق این دسته از مشترکان بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش می یابد و امیدواریم این تعداد هم تلاش کنند مصرف خود را کاهش دهند و حداقل مصرفشان را به زیر دو برابر الگو برسانند و مطابق سایر مشترکان مصرف کنند تا به خصوص در تابستان از این طریق شاهد کاهش مصرف قابل ملاحظه ای باشیم.
 

به فکر نیروگاه‌های خورشیدی باشید

وی با بیان اینکه توصیه ما به این مشترکان این است که می توانند در نحوه استفاده از وسایل برقی تجدیدنظر کنند و یا اگر وسایلی دارند که کم بازده بوده و مصرف برق بالایی دارد، آن ها را تعویض کنند، اظهار کرد: اگر این مشترکان فضایی مناسبی دارند، می توانند از نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه استفاده کنند تا بخشی از برق خود را تامین کنند.

به گفته سخنگوی صنعت برق در زمستان با پدیده افزایش مصرف روبرو بودیم، خانه‌هایی از اسپیلت‌های دوگانه که هم سرمایشی و هم گرمایشی هستند، استفاده می کردند و این منجر به این شده بود که مصرف برق آن‌ها به شدت افزایش پیدا کند و قبوض برق بیشتری را نیز نسبت به دوره‌های قبلی پرداخت کردند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه قطعا استفاده از وسایل گرمایشی با مصرف برق کمتر می تواند جایگزین باشد و صورت حساب این دسته از مشترکان را کاهش دهد، گفت: قطعا برنامه هایی را برای تابستان داریم که بتوانیم امکان تامین برق همه مشترکان را فراهم کنیم و از مشترکان خیلی پرمصرف و مشترکانی که بیش از الگو مصرف دارند نیز تقاضا داریم تا مصرف خود را تا حد امکان کاهش دهند. این مساله نه تنها موجب کاهش صورتحساب‌ها می‌شود بلکه منجر خواهد شد تا برق سایر مشترکان را نیز به صورت پایدار تامین کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها