کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

محاسبه سود متفاوت برای برخی موسسات مالی و اعتباری


کد خبر : ۹۲۵۶شنبه، ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱:۵۲۸۷۴۱ بازدید

برخی از بانک های بزرگ محاسبه سود روزشمار خود را تغییر و به جای محاسبه حداقل مانده در روز، میانگین حساب در روز را مبنای محاسبه سود کوتاه مدت قرار داده اند.

 برخی از بانک های بزرگ برای ترغیب موسسات مالی و اعتباری برای افتتاح حساب در بانک خود و اصطلاحا بانک خزانه موسسات شدن روش محاسبه سود را تغییر داده اند. 

به نظر می رسد از آنجا که مدیران موسسات مالی و اعتباری در محاسبه نرخ سود حرفه ای هستند از بانک ها خواسته اند روش محاسبه سود خود را برای آنها تغییر داده و این در برخی از بانک ها نیز لحاظ شده است. احتمالا روی سخن بانک مرکزی با برخی از بانک ها بزرگ دولتی باشد که گفته می شود به جهت جذب منابع موسسات مالی و اعتباری روش محاسبه سود خود را تغییر داده اند. 

در این روش با توجه به گردش بالای هر شعبه موسسات مالی و اعتباری به جهت تشویق به افتتاح حساب عنوان می شود روش محاسبه سود تغییر و به جای حداقل مانده به میانگین مانده تعلق می گیرد. 

به عنوان مثال با توجه به اینکه شعبات موسسات مالی و اعتباری در طی روز چندین چک کشیده و با خالی شدن حساب توسط سرپرستی موسسه مجددا تامین می شود طبیعتا محاسبه سود بر اساس حداقل مانده در هر روز نفع زیادی برای موسسات ندارد. 

بر همین اساس گفته می شود برخی از بانک ها این روش که مورد تایید بانک مرکزی نیز می باشد را تغییر و به میانگین حساب در روز سود پرداخت می کنند.  از آنجا که این روش محاسبه سود هیچ گونه مدرکی برای این تخلف باقی نمی گذارد ارائه سند از آن بسیار سخت و مشکل می باشد و احتمالا بانک مرکزی نیز گزارشات شفاهی برخی کارمندان بانک و موسسات را ملاک قرار داده و بخشنامه محاسبه نرخ سود را ابلاغ کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها