کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرواز خودروهای پرنده در آسمان شهرها؟!


کد خبر : ۹۲۲۴۰جمعه، ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳:۲۲۲۹۶۵ بازدید

یک شرکت تولیدکننده خودرو‌های پرنده اعلام کرد، قصد دارد «در آینده نزدیک» و پس از دریافت «مجوز قابلیت پرواز» از اداره ترابری ...
پرواز خودروهای پرنده در آسمان شهرها؟!پرواز خودروهای پرنده در آسمان شهرها؟!

یک شرکت تولیدکننده خودرو‌های پرنده اعلام کرد، قصد دارد «در آینده نزدیک» و پس از دریافت «مجوز قابلیت پرواز» از اداره ترابری اروپا، سفر میان لندن و پاریس را آغاز کند.

خودرو ایرکار (AirCar)  کلاین ویژن می‌تواند ظرف دو دقیقه و ۱۵ ثانیه از خودرو به هواپیما تغییر شکل دهد و پس از اوج گرفتن، تا ۱۰۰ مایل در ساعت (۱۶۰ کیلومتر در ساعت) سرعت بگیرد؛ بدین معنا که مسیر ۳۴۰ کیلومتری میان دو شهر را ظرف دو ساعت طی می‌کند.

خودرو پرنده این شرکت نوپای اسلواکیایی، که به همت استفان کلاین بنیان گذاشته شده است، بیش از ۷۰ ساعت پرواز آزمایشی استاندارد اداره ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) شامل ۳۵ دقیقه پرواز میان فرودگاه‌‌های بین‌المللی نیترا و براتیسلاوا را تکمیل کرده است.

پروفسور کلاین گفت: «صدور مجوز برای خودرو پرنده ایرکار درها را به روی تولید انبوه آن می‌گشاید. این مجوز رسمی و تایید نهایی توانایی ما برای تغییر همیشگی شیوه سفر در مسافت‌های متوسط است.»

ایرکار مجهز به موتور ب‌.ام.و است و با سوخت بنزین معمولی کار می‌کند و با ظرفیت حمل دو نفر، احتمالا می‌تواند به‌عنوان یک وسیله تفریحی یا تاکسی مسافری استفاده شود.

این ترکیب خودرو‌ـ‌هواپیما پس از جمع شدن بال‌هایش، می‌تواند در محل پارک خودروهای عادی جای گیرد. 

اداره ترابری اسلواکی کمتر از پنج سال پس از راه‌اندازی این شرکت، مجوز پرواز خودرو پرنده را صادر کرده است.

رنه مولنار، مدیر بخش هواپیمایی غیرنظامی اداره ترابری اسلواکی، می‌گوید: «اداره ترابری با دقت تمام مراحل تولید خودرو پرنده بی‌همتا را از آغاز سال ۲۰۱۷ زیر نظر داشته است.»

«ایمنی ترابری بالاترین اولویت ماست. ایرکار نوآوری‌ عالی را با تدابیر ایمنی مطابق با استانداردهای ایی‌ای‌اس‌ای ترکیب کرده است. این خودرو یک رده جدید در ماشین‌های اسپورت و هواپیماهای قابل اتکا پدید می‌آورد. صدور مجوز برای آن، کاری چالش‌برانگیز و جذاب بود.»

یافته‌های تحقیقی که سال گذشته در گلوبال دیتا منتشر شد، حاکی از آن است که سرمایه‌گذاری روی راه‌حل‌های «تحرک هوایی شهری» (UAM) از ۷۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ به یک میلیارد دلار در سال  ۲۰۲۰ افزایش یافته است که باید آن را «انقلابی جدید در تردد» خواند.

اما این شرکت تحلیل‌ اطلاعات مستقر در لندن هشدار می‌دهد که استفاده گسترده از خودرو پرنده نخست مستلزم پذیرش مردم است.

شاگان ساچدوا، تحلیلگر نوآوری در گلوبال دیتا، گفت: «هرچند مصرف‌کنندگان آگاهی بیشتری در مورد یوای‌ام به‌دست آورده‌اند، جلب اطمینان مصرف‌کننده مستلزم زمان و ترکیب تلاش‌ها در سراسر زیست‌بوم آن است.»

«تولیدکنندگان متوجه‌اند که ممکن است استفاده گسترده از این گونه شیوه تردد سال‌ها طول بکشد، اما ورود آن‌ها به بازار چشم‌انداز تردد را که هم‌‌اینک نیز در حال تحول است، تغییر خواهد داد.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها