کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کامیون‌های معترض به نرخ کرایه، در برف باشماق گیر کردند


کد خبر : ۹۲۰۲۱شنبه، ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱:۰۶۴۶۹۳ بازدید

سخنگوی گمرک ایران آخرین وضعیت مسیرهای مرزی و گمرکی کشور را با توجه به بارش سنگین برف و باران تشریح کرد.
کامیون‌های معترض به نرخ کرایه، در برف باشماق گیر کردندکامیون‌های معترض به نرخ کرایه، در برف باشماق گیر کردند

سخنگوی گمرک ایران آخرین وضعیت مسیرهای مرزی و گمرکی کشور را با توجه به بارش سنگین برف و باران تشریح کرد.

روح‌الله لطیفی در گفت‌وگو با ایلنا از آغاز پذیرش کامیون‌ها در مرز و گمرک باشماق خبر داد و گفت: توقف کامیون‌ها در این منطقه ارتباطی به گمرک ندارد. بارش برف در غرب کشور بی سابقه بوده و باعث انسداد تعدادی از محورهای شریانی و غیرشریانی در سطح کشور شده اما تعدادی از کامیون‌هایی که در منطقه باشماق در برف گیر کرده‌ بودند و تصاویری از آنها در فضای مجازی منتشر شده، از جمله کامیون‌هایی بودند که از چند روز قبل در اعتراض به کاهش کرایه‌ها در ان منطقه دست به تجمع و تحصن زده‌ بودند.

وی ادامه داد: این کامیون‌ها حامل بار ترانزیتی به سلیمانیه بودند که با هدف چانه‌زنی برای افزایش کرایه حمل در آن منطقه متوقف شده بودند که با بارش سنگین برف مواجه شدند. البته محل توقف این کامیون‌ها با گمرک فاصله داشت و محل توقف انها تیرپارک بود که در آن منطقه امکانات رفاهی برای رانندگان موجود بود.

 سخنگوی گمرک با بیان اینکه طبق مصوبه شورای تامین استان و راهداری به هر کامیون سوخت خودرو و سوخت بخاری ارایه شد، اظهار داشت: این صف کامیون‌ها خارج از محوطه گمرک بوده اما با هماهنگی تمام دستگاه‌ها برای بازگشایی مسیر مرزی و حرکت و پذیرش کامیون‌ها در این منطقه مرزی انجام شد.

لطیفی با اشاره به همکاری گمرک و دستگاه های مرزی ایران و عراق برای تردد کامیون‌ها در این منطقه افزود: از ایران شن و نمک  به گمرک عراق و از عراق ماشین‌آلات راهداری به ایران برای بازگشایی هر چه سریع‌تر مسیر و تردد کامیون در هر دو طرف تبادل شد. همچنین با همکاری راهداری و بومی‌های مریوان در حال حاضر مسیر در حال بازگشایی است و تمام تمهیدات برای تردد کامیون‌ها دیده شده‌ است.

سخنگوی گمرک ایران درباره آخرین وضعیت سایر مرزهای کشورمان ادامه داد: در چند روز گذشته شاهد بارش سنگین برف و باران در استان‌های مختلف کشور بودیم به طوری که ارتفاع برف در یکی از استان‌ها حتی به 10 متر هم رسیده است بنابراین با انسداد راه‌های منتهی به مبادی مرزی کشور در برخی از مناطق شاهد کاهش یا توقف تردد کامیون‌ها بوده‌ایم. طبق اخرین اطلاعات تا روز گذشته مرز تمرچین بازگشایی نشده بود. هر چند از همان ابتدای بارش عملیات راهداری در این مسیر انجام شد اما به دلیل کوهستانی بودن محور امکان سقوط بهمن وجود داشت.

وی با اشاره به همکاری راهداران برای بازگشایی هر چه سریع‌تر مسیرهای مرزی و تردد کامیون‌ها در مسیرهای  بین‌المللی ادامه داد: مرز کیله سردشت در آذربایجان غربی و شوشمی شیخ صله در کرمانشاه احتمالا امروز بازگشایی خواهند شد. همچنین مرز سیرانبند بانه که تا روز گذشته بسته بود به احتمال زیاد امروز شروع به کار خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها