کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خبر مهم درباره رهاسازی آب از افغانستان به سمت ایران


کد خبر : ۹۱۹۵۰چهارشنبه، ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱:۰۱۱۱۵۵ بازدید

خبرگزاری صدا و سیما : مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آن چه با طرف افغانستانی توافق شده این است جریان آب هیرمند ادامه پیدا خواهد کرد تا حقابه ایران تامین شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان : با توجه به گزارشی که تا این لحظه داریم ۲ دریچه بند کمال‌خان باز و آب به سمت مرزهای کشورمان جاری شده است .

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت : این مهم برای ۴۸ ساعت آینده وضعیت را متفاوت خواهد کرد و ورودی آب را خواهیم دید.

شهرکی با بیان اینکه هفته گذشته تیم‌ های فنی دستگاه‌ های متولی مسیرهای ورود آب هیرمند به سیستان را بررسی کردند گفت: دغدغه خاصی برای ورود حجم آب پیش‌بینی شده به کشور بعد از باز شدن دریچه‌ های بند کمال‌ خان نداریم.

علیرضا شهرکی افزود : با توجه به وضعیتی که در بارندگی‌ های اخیر و در سامانه بارشی قبلی اتفاق افتاده، بحث لایه‌روبی مسیل‌ها و کانال‌ های آب را در منطقه سیستان انجام شده است.

وی تاکید کرد : احتمال بارندگی جدید در حوزه کشور افغانستان حساسیت کار را بالا برده بود.

وی افزود: امیدواریم با مدیریت این آب، سهم خوبی را برای ذخیره‌ سازی، کشاورزی و محیط زیست داشته باشیم.

مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان هم گفت: آن چه با طرف افغانستانی توافق شده این است که این جریان ادامه پیدا خواهد کرد تا حقابه ایران تامین شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها