کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اتحادیه اروپا چقدر برق هسته‌ای تولید می‌کند؟


کد خبر : ۹۱۶۸۱پنجشنبه، ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷:۳۵۱۶۵۱ بازدید

سیزده کشور عضو اتحادیه اروپا در سال 2020 در مجموع 683 هزار و 512 گیگاوات ساعت برق هسته‌ای تولید کردند که معادل ...
اتحادیه اروپا چقدر برق هسته‌ای تولید می‌کند؟اتحادیه اروپا چقدر برق هسته‌ای تولید می‌کند؟

سیزده کشور عضو اتحادیه اروپا در سال 2020 در مجموع 683 هزار و 512 گیگاوات ساعت برق هسته‌ای تولید کردند که معادل 25 درصد از کل برق تولید شده در اتحادیه اروپا بود و در مقایسه با سال ۲۰۱۸ حدود ۱۰.۲ درصد کاهش یافت.

بزرگترین تولید کننده برق هسته‌ای در اتحادیه اروپا کشور فرانسه است که با تولید ۳۵۳ هزار و ۸۳۳ گیگاوات ساعتی سهم ۵۱.۳۸ درصدی در تولید برق هسته‌ای اتحادیه اروپا دارد. آلمان (۹.۳ درصد؛ ۶۴۳۸۲ گیگاوات ساعت) و اسپانیا (۸.۴ درصد؛ ۵۸۲۹۹ گیگاوات ساعت) و سوئد (۷ درصد؛ ۴۹۱۹۸ گیگاوات ساعت) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این چهار کشور در مجموع بیش از سه چهارم کل برق تولید شده در تاسیسات هسته‌ای اتحادیه اروپا را در اختیار دارند.

در آغاز سال ۲۰۲۰، ۱۳ کشور عضو اتحادیه اروپا در مجموع ۱۰۹ راکتور هسته‌ای فعال داشتند که در طول این سال، سه راکتور هسته‌ای برای همیشه تعطیل شدند. دو راکتور در فرانسه و یک راکتور در سوئد برای همیشه تعطیل شدند. این تعداد در آغاز سال ۲۰۲۲ به ۱۰۳ راکتور کاهش یافته است.

اتحادیه اروپا چقدر برق هسته‌ای تولید می‌کند؟

با این وجود، فرانسه همچنان بیش از سایر اعضای اتحادیه اروپا به برق هسته‌ای وابسته است، به طوری که ۶۷ درصد کل برق تولید شده در این کشور در سال ۲۰۲۰ در راکتورهای هسته‌ای این کشور تولید می‌شود.

به جز فرانسه تنها کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا که بیش از نیمی از برق خود را در نیروگاه‌های هسته‌ای تولید می‌کند، اسلواکی(۵۴ درصد) است. این نرخ در مجارستان ۴۶ درصد، در بلغارستان ۴۱ درصد، در بلژیک ۳۹ درصد، در اسلوونی ۳۸ درصد، در چک ۳۷ درصد، در فنلاند ۳۴ درصد، در سوئد ۳۰ درصد، در اسپانیا ۲۲ درصد، در رومانی ۲‍۱ درصد، در آلمان ۱۱ درصد و در هلند ۳ درصد است.

چهارده عضو دیگر اتحادیه اروپا یعنی دانمارک، استونی، ایرلند، یونان، کرواسی، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، اتریش، لهستان و پرتغال هیچ‌گونه تولید برق هسته‌ای ندارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها