کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییر در شیوه عرضه های اولیه بورس


کد خبر : ۹۱۶۱۱سه شنبه، ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶:۱۵۳۲۹۵ بازدید

عضو ناضر مجلس در شورای عالی بورس توضیحاتی را درمورد تغییر قانون اوراق بهادار، شیوه عرضه‌های اولیه،نوسان‌گیری و ...
تغییر در شیوه عرضه های اولیه بورستغییر در شیوه عرضه های اولیه بورس

عضو ناضر مجلس در شورای عالی بورس توضیحاتی را درمورد تغییر قانون اوراق بهادار، شیوه عرضه‌های اولیه، نوسان‌گیری و بازارگردانی در بازار سرمایه ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، محسن علیزاده با بیان اینکه در دولت قبلی بنا بود قانون اوراق بهادار تغییر کند و اصلاحاتی انجام شود که نشد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم وزارت اقتصاد هم در این خصوص اعلام آمادگی کرد و در نهایت اقدامی انجام نشد. در نتیجه مجلس تصمیم گرفت که این موضوع را پیگیری کند و با کمک فعالان بازارسرمایه به این موضوع بپردازد تا بتوانیم آثار مثبتی را در بورس شاهد باشیم و خلاءهای بازارسرمایه پر شود.

شفاف سازی بخش دوم اصلاحیه قانون اوراق بهادار

وی افزود: موضوع مورد بحث در بخش دوم پیش نویس قانون اوراق بهادار، آموزش بود که با حواشی و انتقاد فعالان بازار مواجه شد. در خصوص شفاف سازی این بخش، جلساتی برگزار شد و اطمینان می دهم که منظور در این اصلاحیه حذف مدرسان بورسی نیست و بنده هم در این خصوص نقدهای جدی دارم.

ضرورت اصلاح شیوه عرضه های اولیه

وی در میزگردی که در شبکه تلویزیونی تیوابورس برگزار شد، گفت: مدتی است تصمیماتی در بازارسرمایه گرفته میشود که موجب رانت شده است. تغییر شیوه عرضه های اولیه یکی از این موارد بوده و باید گفت این شیوه با نقدهایی بجا مواجه شده است. همچنین اگر شرکتی می خواهد سهام خود را در بورس عرضه کند، ‌ باید این شیوه آزادانه انجام شود؛ در نتیجه با تغییر روش عرضه های اولیه اعتماد مردم به بورس سلب شده است و به نظرم سازمان و شرکت بورس باید هر چه سریع تر این موضوع را اصلاح کنند.

نوسان گیری یا بازارگردانی!؟

علیزاده در ادامه درمورد بازارگردانی عنوان کرد: بازارگردانی نباید به معنای نوسان گیری باشد و الزام شده که شرکت ها اقدام بازارگردانی کنند. همچنین باید گفت بازارگردانی فقط و فقط نوسان گیری شده است
وی افزود: کسری بودجه در همه دولت ها وجود دارد و در دولت سیزدهم بنا است که به حداقل برسد.

حمایت تمام قد دولت از بازارسرمایه

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس اظهار کرد: همان طور که مستحضر هستید رئیس جمهور و وزیر اقتصاد به بازارسرمایه توجه خاصی دارند و به همین دلیل ابراهیم رئیسی از شرکت بورس بازدید کرد و به نظرم نمایندگان مجلس که وکلای مردم هستند، شناخت بیشتری نسبت به بورس پیدا کرده اند.

اعتماد مردم به بورس؛ ‌ اولویت اول


علیزاده در خصوص روند بلندمدت بازارسرمایه گفت: با اصلاح قانون اوراق بهادار، بازارسرمایه بهبود خواهد یافت و در بلندمدت بهتر خواهد شد؛ ‌اما باید اطمینان مردم به این بازار حاصل شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها