کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

محله های استانبول | بهترین مناطق استانبول برای گردش


کد خبر : ۹۱۵۸۴سه شنبه، ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸:۱۷۱۲۸۴ بازدید

محله های استانبول و شناخت آنها برای ایرانیانی که قصد سفر و حتی زندگی در آن جا را دارند موضوع مهمی است همراه ما باشید برای شناخت محله هایی که ...

محله های استانبول و شناخت آنها برای ایرانیانی که قصد سفر و حتی زندگی در آن جا را دارند موضوع مهمی است همراه ما باشید برای شناخت محله هایی که با بازدید از آن ها سفرتان با تور استانبول نوروز 1401 رویایی تر میشود.

رتبه بندی مناطق استانبول

اگر به دنبال این هستید تا بدانید کدام منطقه استانبول بهتر است، در رده بندی مناطق استانبول 10 تا از باکبفیت ترین محلات این شهر به شرح زیر می باشد:

  • بشیکتاش
  • کادیکوی
  • باکیرکوی
  • شیشلی
  • فاتیح
  • بی اغلو
  • اوسکودار
  • سارییر
  • ایوپ
  • مال تپه

خیابان های رنگی استانبول

بشیکتاش

بشیکتاش در سمت اروپایی، در ورودی تنگه بسفر واقع شده است. این منطقه استانبول به خاطر زندگی روزمره پر جنب و جوش و رنگارنگ، بازار قدیمی، بازار ماهی فروشان، جمعیت دانشجویی، فعالیت های فرهنگی و هنری، زندگی شبانه  مراکز خرید، بناهای تاریخی  باشگاه فوتبال، تفریحات ساحلی، رستوران‌های لوکس، بارهای مجهز و زیبا و اسکله‌های کشتی مشهور است. لوکس و تاریخی بودن منطقه بشیکتاش و امتداد آن در سواحل بسفر باعث شده است که بشیکتاش یکی از گران‌ترین مناطق مسکونی استانبول باشد.

 

قابل زندگی ترین محله ها در بشیکتاش: ببک، لوازیم، آکات، آرناووتکوی، کوروچسمه، لونت و اتیلر

کادیکوی

بندر پر جنب و جوش کادیکوی که در سمت آسیایی بسفر قرار دارد، یک انتخاب محبوب برای مسافران در روز است که مسیرهای آن با ماهی فروشی‌ها، کافی شاپ‌ها، مغازه های عتیقه فروشی و کتابفروشی‌ها پوشیده شده است و یکی از محبوب ترین و رنگارنگ ترین مناطق استانبول می‌باشد. روزهای سه شنبه، در بندر بازاری برگزار می‌شود که جمعیت زیادی را به این منطقه می‌کشاند. این منطقه که یکی از قطب‌های مهم حمل و نقل استانبول است، بناهای تاریخی زیادی در دل خود جای داده است.

قابل زندگی ترین محله ها: کادبستان ، فنرباغچه ، مودا و سوادیه

بی اوغلو

بی اوغلو یک منطقه بزرگ است که به دلیل سبک زندگی بین‌المللی و جهانی‌اش و داشتن ردپایی از معماری 100 ساله اروپا مشهور است. بی‌اوغلو میزبان چند مورد از نمادهای دیدنی استانبول مانند برج گالاتا، خیابان استقلال و میدان تکسیم است. از سمت میدان تکسیم به طرف میدان استقلال پر از بوتیک‌های بسیار شیک و مغازه‌های هنری است. از اینجا می‌توانید به راحتی به سمت محله سلطان احمد که آن طرف پل گالاتا قرار دارد بروید و از جاذبه‌های آنجا لذت ببرید. محله‌های گالاتا، آسمالی مسکیت و سیهانگیر با معماری بی نظیر، خیابان های پر جنب و جوش و جو بسیار دوست داشتنی محله‌های خوبی برای اقامت هستند.

قابل زندگی ترین محله ها: گالاتا، سیهانگیر، آسمالی مسکیت و کاراکوی

محله های استانبول در نقشه

ساری‌یر

ساری‌یر شمالی‌ترین منطقه استانبول است که در انتهای سواحل بسفر اروپا واقع شده است. ماهی‌گیری یکی از تفریحات محبوب این منطقه است و در گذشته خیلی رونق داشت. امروزه ساری‌یر به واسطه قرار داشتن شرکت‌های خارجی و سفارت‌های مهم، به منطقه‌ای اعیان‌نشین تبدیل شده است.  نخلستان معروف امیرگان، موزه هانیم سدبرک و قلعه روملی در این منطقه زیبا و پرترافیک قرار دارد. حمل و نقل توسط لنج و قایق نیز به این منطقه امکان پذیر است.

قابل زندگی‌ترین محله ها: Istinye ، Yenikoy ، Baltalimani ، Emirgan  و  Tarabya

فاتح

فاتح منطقه‌ای بسیار عظیم است که شبه جزیره تاریخی استانبول را پوشانده و میزبان اکثر اماکن تاریخی استانبول از دوره های روم، بیزانس و عثمانی است. این منطقه استانبول قدیمی در داخل دیوارهای شهر است و بار زیادی از گشت و گذار تاریخی در استانبول را به دوش می‌کشد. از جاذبه‌های تاریخی و مهم این منطقه می‌توان به مساجد (سلطان احمد و ایا صوفیه)، کاخ توپکاپی، بازار آراستا، باسیلیکا سیسترن و میدان اسب دوانی اشاره کرد. محله‌های سلطان احمد، امینونو، فنر و بالات بهترین جاذبه‌های گردشگری را در خود جای داده اند.

باکرکوی

باکرکوی درسمت اروپایی استانبول و در ساحل دریای مرمره واقع شده است و یکی از قدیمی‌ترین مناطق استانبول است. این محله یک منطقه مسکونی است و ساکنان آن از طبقه متوسط جامعه هستند. رستوران ها، کافه ها، باغ گیاه شناسی، آکواریوم استانبول و مراکز خرید متنوع از جاذبه های این محله به شمار می رود و بسیاری از کنسرت ها و رویدادها نیز در این محل برگزار می‌شوند. زندگی شبانه، مراکز خرید و تفریحات کنار دریا از دیگر سرگرمی‌های باکرکوی هستندو فرودگاه آتاتورک استانبول نیز در این منطقه قرار دارد.

قابل زندگی ترین محلات: Yesilkoy ،Atakoy ،Florya

آتاسهیر

آتاسهیر در سمت آسیایی استانبول واقع شده است. پروژه های جدید مسکونی، شبکه دقیق و خوش ساختی از جاده‌ها، امکاناتی داشتن سطح استاندارد زندگی و مناطق تفریحی باعث شده است آتاسهیر جهش بزرگی در میان بهترین مناطق استانبول داشته باشد. در حال حاضر بسیاری از افراد محلی و خارجی ترجیح می دهند در آتاسهیر زندگی کنند تا سطح استاندارد زندگی شهری داشته باشند.

سیسلی

سیسلی همچنین یک منطقه بین‌المللی و مجلل در استانبول و در سمت اروپایی است. این شهر به دلیل زندگی پر جنب و جوش و شلوغ شهری، تاریخ و فرهنگ، موزه‌ها، کلیساها، مساجد، خیابان‌های خرید پر جنب و جوش و مراکز خرید مشهور است. سیسیلی نیز یکی از گران ترین مناطق در استانبول برای اقامت است.

قابل زندگی ترین محله ها: Nisantasi ،Tesvikiye ،Macka

اوسکودار

اوسکودار منطقه ای است که در کرانه های آسیایی بسفر و درست روبروی بشیکتاش واقع شده است. اوسکودار بخاطر خط ساحلی زیبا، برج Maiden’s Tower، تپه Camlica، نخلستان Fethi Pasha، اماکن تاریخی مانند مساجد قرن شانزدهم، چشمه‌ها و بسیاری دیگر مشهور است.

قابل زندگی ترین محله ها: Kuzguncuk ، Beylerbeyi ، Cengelkoy

دیگر مناطق استانبول

نمایی دیدنی از محله های توریستی استانبول

 

همچنین اگر علاقه مند به بازدید از مکان های تاریخی هستید، استانبول ترکیه حرف های زیادی برای گفتن دارد. در قلب شهر بناها و مساجدی که به یادگار از پادشاهان عثمانی بوده اند با معماری فوق العاده ساخته شده اند که با تماشای هرکدام از آن ها به شکوه و عظمت امپراطوری عثمانی پی میبرید. در جزایر پرنس خبری از رفت و آمد ماشین ها نیست. این جزایر در نزدیکی استانبول قرار دارند و یکی دیگر از دیدنیهای فوق العاده این شهر به حساب می آیند. مطرح ترین منطقه پیاده روی دنیا یا همان خیابان استقلال نیز در این کلان شهر قرار دارد که می توانید در آن جا پیاده روی کنید و از مغازه ها و نوازندگانی که در کنارتان مشغول نواختن آواز خوانی هستند نیز دیدن کنید. در صورت استفاده از تور استانبول اگر قصد خرید را دارید این موقعیت فراهم شده است تا بهترین اجناس را از بهترین فروشگاه ها خریداری کنید.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.co



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها