کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عربستان سعودی، دومین کشور با بیشترین رشد اقتصادی


کد خبر : ۹۱۵۷۴سه شنبه، ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲:۰۶۳۸۲۸ بازدید

عربستان سعودی از نظر عملکرد اقتصادی در سه ماهه سوم سال 2021 با رشد 5.7 درصدی در رتبه دوم کشورهای گروه ...
عربستان سعودی، دومین کشور با بیشترین رشد اقتصادیعربستان سعودی، دومین کشور با بیشترین رشد اقتصادی

عربستان سعودی از نظر عملکرد اقتصادی در سه ماهه سوم سال 2021 با رشد 5.7 درصدی در رتبه دوم کشورهای گروه 20 قرار گرفت.

به گزارش روزنامه الاقتصادیه، تجزیه و تحلیل شاخص‌های منتشر شده کشورهای گروه ۲۰ و صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که اقتصاد عربستان سعودی با سرعت بیشتری نسبت به سایر اقتصادهای بزرگ جهان که از پیامدهای ویروس کرونا بهبود یافته‌اند، رشد داشته است.

بهبود اقتصادی عربستان سعودی  به دلیل اجرای طرح‌هایی است که برای تنوع بخشیدن به اقتصاد انجام داده است. اقدامی که منجر به رشد در بخش غیرنفتی و همچنین رشد بخش نفت با تولید بیشتر در چارچوب توافق اوپک پلاس شده است.

رشد ۵.۷ درصدی اقتصادی عربستان در تولید ناخالص داخلی ناشی از رشد ۱۲.۷ درصدی بخش نفت، ۲.۶ درصدی بخش غیرنفتی و ۱.۱ درصدی در بخش دولتی است.

تولید ناخالص داخلی در یک سال گذشته ۷ درصد افزایش یافت که سریع‌ترین نرخ رشد در طول ۹ سال و نیم گذشته است. تا پیش از این بیشترین رشد اقتصادی در سه ماهه اول ۲۰۱۲ بود که در آن زمان رشد ۸.۷ درصدی ثبت شده بود.

بر اساس محاسبه صورت گرفته، عربستان سعودی پس از هند در رتبه دوم قرار دارد که اقتصاد آن در سه ماهه سوم رشد ۱۲.۷ درصدی داشته است. رتبه‌بندی کشورهای گروه ۲۰ در رشد اقتصادی در سه ماهه سوم سال گذشته به این شرح است: هند ۱۲.۷ درصد، عربستان سعودی ۵.۷ درصد، آرژانتین ۴.۱ درصد، فرانسه ۳ درصد، ترکیه ۲.۷ درصد، ایتالیا ۲.۶ درصد، آمریکا ۲.۳ درصد. آلمان ۱. درصد، سوئیس ۱.۷ درصد، اندونزی ۱.۵۵ درصد، کانادا ۱.۳ درصد، بریتانیا ۱.۱ درصد، کره جنوبی ۰.۳ درصد و چین ۰.۲ درصد.

در میان گروه ۲۰، پنج کشور زیر انقباض اقتصادی را در این دوره ثبت کردند: برزیل منفی ۰.۱ درصد، مکزیک منفی ۰.۴، روسیه منفی ۰.۸، ژاپن منفی ۰.۹ درصد و آفریقای جنوبی منفی ۱.۵ درصد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها