کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شب جهنمی در حسین آباد/ 28 خانه و 6 خودرو براثر انفجار و آتش سوزی خاکستر شدند


کد خبر : ۹۱۵۲۷دوشنبه، ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸:۰۴۱۹۳۰ بازدید

بی‌احتیاطی راننده و تخطی از سرعت مطمئنه علت واژگونی تانکر حمل مازوت در شهرستان حسین آباد سنندج بود که منجر به مرگ 3 نفر و سوختن 28 خانه و 6 خودرو شد.

بی‌احتیاطی راننده و تخطی از سرعت مطمئنه علت واژگونی تانکر حمل مازوت در شهرستان حسین آباد سنندج بود که منجر به مرگ 3 نفر و سوختن 28 خانه و 6 خودرو شد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت ۱۹:۵۰ شامگاه شنبه ۱۸ دی صدای انفجار شدید و به‌دنبال آن زبانه کشیدن شعله‌های آتش در یک لحظه آرامش شبانه مردم حسین آباد را به جهنمی سوزان تبدیل کرد. ساکنان شهر که وحشت زده به خیابان آمده بودند با دیدن خانه‌هایی که در آتش می‌سوخت هراسان با آتش‌نشانی و اورژانس تماس گرفتند و دقایقی بعد تیم‌های امدادی در محل حاضر شدند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد یک تانکر حامل سوخت مازوت که از دهگلان عازم شهرستان دیواندره بود در نزدیکی شهرستان حسین آباد واژگون شده و به علت ریختن مازوت‌ها و سرازیر شدن مواد سوختی به داخل شهر ناگهان حریقی گسترده رخ داد و این حریق با انفجار گاز شهری و گسترش آتش و سرایت به خانه‌ها و خودروهای پارک شده در این مسیر شهر را به جهنمی از آتش تبدیل کرد.

با شروع عملیات اطفای حریق بلافاصله برق و شبکه گاز شهری قطع شد و امدادگران پس از ساعت‌ها تلاش سرانجام موفق شدند آتش را مهار کنند. اما در این حادثه سه نفر از جمله راننده تانکر و دو نفر از ساکنان شهر جان باخته و 15 نفر نیز مصدوم شدند که برای ادامه درمان به بیمارستان انتقال یافتند.

پیام جلالی، مدیرعامل هلال احمر استان کردستان در این باره گفت: نیروهای امدادی، هلال احمر، اورژانس و آتش‌نشانی دقایقی بعد از وقوع حادثه در محل حاضر شدند و اقدام به امداد‌رسانی و مهار آتش کردند و بالاخره حریق اطفا شد. در عملیات امداد‌رسانی ۱۰ تیم متشکل از ۲۸ امدادگر از جمعیت هلال احمر شهرستان‌های سنندج و دیواندره با پنج دستگاه آمبولانس و سه دستگاه خودروی نجات در محل حادثه حضور داشتند. بررسی‌های اولیه کارشناسان و امدادگران حاضر در محل بیانگر این بود که انفجار تانکر حامل سوخت، به تعدادی از منازل مسکونی خسارت‌هایی وارد کرده و به ناچار، اسکان خانوارهای بی‌سرپناه در دستور کار قرار گرفت.همچنین طبق آمار ارائه شده از سوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان، در این حادثه به حدود 28 خانه و 6 خودرو شخصی آسیب وارد شد.

گزارش‌ها حاکی است در این حادثه علاوه‌بر راننده، زن جوانی به نام مژگان زندی ۱۸ ساله و یک مرد ناشناس که به‌دلیل سوختگی کامل غیرقابل شناسایی است، فوت شده‌اند.
برخورد با خاطیان احتمالی

بعد از وقوع حادثه، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان هم در محل حاضر شد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت امدادرسانی‌ها قرار گرفت و بر لزوم برخورد با خاطیان احتمالی این حادثه تأکید کرد.

وی در جلسه ستاد بحران در محل بخشداری حسین‌آباد ضمن ابراز تأسف و همدردی با حادثه‌دیدگان این رویداد ناگوار به دستگاه‌های امدادرسان تأکید کرد که همه ظرفیت و توان خود را برای کاهش اثرات این حادثه به کار گیرند و در اسرع وقت تمامی جوانب واژگونی تانکر حامل سوخت در حسین‌آباد سنندج بررسی و با خاطیان احتمالی این رویداد ناگوار برخورد قانونی صورت بگیرد. معاون عمرانی استانداری و سایر مسئولان مرتبط نیز باید در زمان اندکی ضمن بررسی دلیل وقوع این حادثه، برای ایمن کردن این مسیر برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.

استاندار کردستان ضمن تأکید بر رسیدگی به وضعیت مصدومان حادثه شهر حسین‌آباد، افزود: در خصوص برآورد خسارت‌های وارده به منازل مسکونی مردم باید در کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات لازم صورت گیرد.


تخطی از سرعت مطمئنه علت واژگونی تانکر


بامداد یکشنبه هم رئیس پلیس راه کردستان، علت وقوع حادثه واژگونی تانکر حامل سوخت و انفجار را تخطی از سرعت مطمئنه و بی‌احتیاطی راننده تانکر اعلام کرد.
سرهنگ عیسی گوهری با بیان اینکه تیم ویژه پلیس راه وقوع این سانحه رانندگی را بررسی کرد، افزود: کارشناسان وقوع این حادثه را بی‌احتیاطی راننده تانکر حامل سوخت به علت ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کردند که راننده تانکر به علت شدت وقوع سانحه فوت کرد.
وی با اشاره به اینکه از دقایق اولیه وقوع این حادثه، مأموران انتظامی به همراه سایر گروه‌های امدادی به سانحه دیدگان امداد‌رسانی کردند، اظهار داشت: رانندگان باید قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا از وقوع چنین حوادث ناگواری پیشگیری شود.
طی سال‌های اخیر، اتفاقاتی از این دست در محورهای مواصلاتی کردستان کم نبوده است، حوادثی که به عزادار شدن تعدادی از خانواده‌ها منجر شده است.به نظر می‌رسد برای تردد تانکرهای حامل سوخت در اطراف اماکن مسکونی بویژه در ساعات شبانه باید قوانین را به طور جدی تری اعمال کرد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها