کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جدول بهای فروش و رهن آپارتمان در تهران


کد خبر : ۹۱۴۹دوشنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۴:۵۵۳۴۳۴ بازدید

بسياري از مسوولان و كارشناسان شهرسازي، بلندمرتبه‌سازي را ميهماني ناخوانده مي‌دانند كه باتوجه به اينكه بيش از 40 سال است در كشور با آن ...

بسياري از مسوولان و كارشناسان شهرسازي، بلندمرتبه‌سازي را ميهماني ناخوانده مي‌دانند كه باتوجه به اينكه بيش از 40 سال است در كشور با آن مواجهيم، اما به‌دليل نبود آگاهي كافي و مباحث نظري، روندي غيراصولي را طي كرده و باعث آسيب‌هاي زيادي بر سيما و سلامت شهر شده است. باتوجه به اينكه به‌خصوص در شهرهاي بزرگي مانند تهران، نياز به بلندمرتبه‌سازي ضروري به شمار مي‌رود، بايد شناخت و دانش كافي در مورد آن وجود داشته باشد.
 

 نياز به يك مدل مناسب براي بلندمرتبه‌سازي

به‌گفته رييس سازمان نظام مهندسي استان تهران، مجوزهاي ساخت‌وساز توسط مديريت شهري داده مي‌شود كه شهرداري‌ها مجوزها را صادر مي‌كنند اما نمي‌توان اين نابساماني را تنها از چشم شهرداري‌ها ديد. سعيد غفراني با اشاره به تغيير طرح جامع شهر تهران، گفت: معتقدم تهران استعداد برج‌سازي باقاعده را دارد و قطعا راه‌حل منطقي گسترش شهر تهران برج‌سازي است. به‌گزارش ايلنا، غفراني در رابطه با موضوع بلندمرتبه‌سازي اظهار كرد: برج‌سازي امر مطلوبي براي شهرها محسوب مي‌شود، منوط به اينكه در قالب نظام برنامه‌ريزي شهري از اين استعداد شهرها استفاده كنيم. وي با اشاره به نابساماني وضعيت ساخت‌وساز در شمال شهر تهران و برج‌هاي الهيه گفت: اكثر تخلفات در امر برج‌سازي، مربوط مي‌شود به مواردي كه خارج از كميسيون ماده پنج و خارج از طرح جامع شهر تهران ساخته شده‌اند.

غفراني با اشاره به آسيب‌ها و فرصت‌هاي شيوع بلند‌مرتبه‌سازي در تهران گفت: بايد بدانيم بلندمرتبه‌سازي چه آسيب‌هايي را براي شهر دارد و از طرف ديگر چه مزايايي براي شهرها ايجاد مي‌كند. رييس سازمان نظام مهندسي تهران با اشاره به گستره تهران و سكونت هشت‌ميليون نفر در اين شهر تصريح كرد: آمار رسمي به ما مي‌گويد درحال‌حاضر هشت‌ميليون نفر تنها در شهر تهران ساكن هستند، بنابراين خدمات‌رساني به اين جمعيت بسيار سخت شده است و برج‌سازي با قاعده مي‌تواند اين خدمات را پوشش دهد.

وي با اشاره به يك مدل مناسب از شهرك‌سازي و بلندمرتبه‌سازي در تهران گفت: شهرك اكباتان را مي‌توان يك نمونه و مدل درست برج‌سازي و بلندمرتبه‌سازي دانست. همچنين شهرك اميد نيز يكي ديگر از مدل‌هاي ايده‌آل شهرك‌سازي است، زيرا نه تنها ساخت‌وسازها با قاعده انجام شده، بلكه تمام زيرساخت‌هاي يك زندگي شهري در آن فراهم شده است و ما معتقديم اين طريق شهرك‌سازي بايد در كلان‌شهرها رواج پيدا كند.

غفراني باتاكيد بر اينكه برج‌سازي يك نياز شهري است گفت: اگر بلند‌مرتبه‌سازي در قالب نظام برنامه‌سازي شهري انجام شود و در پهنه‌هايي كه در طرح تفصيلي شهر مشخص شده، ساخته شود مشكل بي‌قاعده‌سازي نخواهيم داشت. سعيد غفراني با اشاره به وضعيت نابسامان شهرسازي در استان تهران گفت: مجوزهاي ساخت‌وساز توسط مديريت شهري داده مي‌شود كه شهرداري‌ها مجوزها را صادر مي‌كنند. اما نمي‌توان اين نابساماني را تنها از چشم شهرداري‌ها ديد.

وي ادامه داد: هر چند صدور مجوزهاي ساخت در اختيار حوزه مديريتي شهري است، اما كميسيون ماده پنج كه مجوزها را صادر مي‌كند، تركيبي است از اعضاي وزارت راه‌وشهرسازي، شهرداري، محيط‌زيست و... كه با راي اين افراد نسبت به ساخت پروژه‌يي مجوز داده مي‌شود. غفراني با اشاره به نقش سازمان نظام مهندسي در كنترل تخلف‌هاي ساخت‌وساز گفت: سازمان نظام مهندسي در تمام ساختار شهري حضور دارد اما در صدور مجوزهاي ساخت ورود پيدا نمي‌كند و اين مساله در حيطه و حوزه اختيارات سازمان نظام مهندسي نيست. هر چند كه نسبت به روند ساخت‌وسازها نظارت دارد.

رييس سازمان نظام مهندسي استان تهران تاكيد كرد: قطعا مجوزهاي ساخت مسير قانوني خود را طي كرده است، اما تخلفاتي كه در سطح شهر تهران ديده مي‌شود مربوط به مواردي است كه خارج از قاعده طرح جامع شهري مصوب شده‌‌اند. وي همچنين با اشاره به رواج صنعتي‌سازي در ساخت‌وسازها و برج‌سازي‌ها گفت: قطعا ديگر امكان بلندمرتبه‌سازي به شيوه سنتي وجود ندارد و يكي از مزاياي برج‌سازي در كلان‌شهرها، ورود به كيفيت فني ساختمان‌ها است و درحال‌حاضر صددرصد برج‌ها صنعتي‌سازي‌شده هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها