کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تیوب سواری مرگبار در پیست فریدون شهر


کد خبر : ۹۱۴۳۱شنبه، ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲:۳۶۲۲۲۴ بازدید

تیوب‌سواری در خارج از محوطه پیست اسکی فریدون‌شهر منجر به مرگ زن جوان و مصدوم شدن 4 نفر دیگر شد.

تیوب‌سواری در خارج از محوطه پیست اسکی فریدون‌شهر منجر به مرگ زن جوان و مصدوم شدن 4 نفر دیگر شد.

حشمت‌الله اسفنانی؛ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان فریدون شهر در این باره گفت: عصر پنجشنبه وقوع یک حادثه در محوطه خارج از پیست اسکی فریدون شهر به سامانه ۱۱۵ اعلام شد و پرسنل اورژانس به محل رفتند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد دو زن و سه مرد در حال تیوپ سواری بوده‌اند که دچار حادثه شده‌اند بنابراین بلافاصله مصدومان حادثه را به بیمارستان رسول اکرم(ص) فریدونشهر منتقل کردند. وی افزود: این حادثه به‌دلیل استفاده غیراستاندارد برخی گردشگران از تیوب رخ داده بود. سه مرد مصدوم این حادثه برای ادامه درمان به بیمارستان‌های داران و نجف آباد اعزام و یک خانم مصدوم هم سرپایی درمان شد. اما یک زن 32 ساله در این حادثه دچار آسیب مغزی شده و جان باخت.

پس از این حادثه نورالله بهمنی، رئیس دادگستری شهرستان فریدونشهر ضمن اعلام ممنوعیت تیوب‌سواری به‌دلیل نداشتن هیچ‌گونه پروتکلی برای ایمنی، اظهار کرد: هرگونه اجاره و فروش تیوب در این شهرستان ممنوع بوده و با خاطیان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. مغازه‌های اجاره‌دهنده تیوب نیز به‌مدت یک ماه پلمب خواهند شد و خودروهایی که اقدام به اجاره و فروش تیوب کنند تا یک ماه توقیف می‌شوند.

عبدالرضا اصلانی مدیرعامل پیست اسکی فریدون شهر نیز با بیان اینکه این حادثه در فاصله ۲۰۰ متری خارج از محدوده پیست رخ داده گفت: تیوب‌سواری در این پیست ممنوع است و گردشگران فقط مجاز به ورزش اسکی زیرنظر مربیان در محوطه پیست هستند.

محمود یسلیانی، رئیس هیأت اسکی استان اصفهان نیز گفت: روز پنجشنبه به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) پیست اسکی فریدون‌شهر تعطیل بود اما مسافران از دیگر شهرهای استان در جاده منتهی به پیست اسکی تجمع کرده بودند که حادثه فوت یک خانم به‌دلیل استفاده از تیوب نیز در همین محل و کاملاً خارج از پیست بوده است. این خانم به‌دلیل بی‌احتیاطی و استفاده از تیوب روی برف‌ها دچار حادثه شده و به‌دلیل ضربه مغزی در لحظه فوت کرد و حتی تلاش‌های بسیار مأموران اورژانس هم برای احیای این فرد مؤثر واقع نشد. علاوه بر مصدومان سرپایی که در بیمارستان فریدون‌شهر درمان شدند چهار مصدوم شدید این حادثه هم به بیمارستان‌های اصفهان انتقال داده شدند. وی با بیان اینکه تیوب بازی یک تفریح نیست بلکه خودکشی است ،افزود: با دستور دادستان فریدون‌شهر استفاده از تیوب در این پیست ممنوع شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها