کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۹۱۴۱۲جمعه، ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷:۰۹۲۶۱ بازدید

در حالی که اعتراضات در قزاقستان این نگرانی را ایجاد کرده که ممکن است عرضه نفت این کشور عضو اوپک پلاس همزمان با افت ...
بهای نفت در بازارهای جهانیبهای نفت در بازارهای جهانی

در حالی که اعتراضات در قزاقستان این نگرانی را ایجاد کرده که ممکن است عرضه نفت این کشور عضو اوپک پلاس همزمان با افت تولید لیبی تحت تاثیر قرار بگیرد، قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 48 سنت معادل 0.6 درصد افزایش به 82 دلار و 47 سنت رسید. دیروز هم نفت برنت 1.5 درصد جهش داشت.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 50 سنت معادل 0.6 درصد رشد به 79 دلار و 96 سنت رسید و افزایش 2.1 درصدی روز پنجشنبه را تداوم بخشید.

لوئیز دیکسون تحلیلگر موسسه ریستاد انرژی گفت: «جهش قیمت نفت عمدتا منعکس کننده نگرانی های موجود در بازار به دلیل تنش ها در قزاقستان و ادامه وضعیت شکننده سیاسی در لیبی است.»

پس از چند روز ناآرامی در قزاقستان که طی آن دولت حالت فوق العاده اعلام کرده بود، روسیه دیروز اعلام کرد برای کنترل تنش ها به این کشور نیرو اعزام کرده است. اعتراضات در مناطق نفت خیز غربی این کشور و پس از آن آغاز شد که قیمت سوخت بوتان و پروپان افزایش یافت.

در حالی که قیمت هر دو شاخص نفتی به بالاترین رقم ها از اواخر نوامبر رسیده است، نفت برنت و نفت خام آمریکا در مسیر ثبت رشد هفتگی 6 درصدی در هفته نخست سال جدید میلادی قرار دارند. نگرانی ها از احتمال اختلال در عرضه موجب شده تا ترس از گسترش سریع سویه اومیکرون و آسیب دیدن تقاضا فعلا به فراموشی سپرده شود.

افزایش عرضه نفت از سوی کشورهای عضو گروه اوپک پلاس طی ماه های گذشته با میزان رشد تقاضا متناسب نبوده است. میزان تولید نفت اوپک در ماه دسامبر تنها 70 هزار بشکه نسبت به ماه قبل رشد داشت در حالی که به موجب توافق اوپک پلاس این سازمان مجاز به افزایش 253 هزار بشکه ای بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها