کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اطلاعیه بانک مرکزی در مورد وام ازدواج


کد خبر : ۹۱۳۸۵چهارشنبه، ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵:۴۲۳۰۴۵۸ بازدید

بانک مرکزی اعلام کرد: بر اساس قانون هر فرد می‌تواند یک بار از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج استفاده کند و ...
اطلاعیه بانک مرکزی در مورد وام ازدواجاطلاعیه بانک مرکزی در مورد وام ازدواج

دو روز پیش ایسنا در گزارشی با عنوان "بهانه جدید بانک‌ها برای نپرداختن وام ازدواج" به این موضوع پرداخته بود که برخی بانکها برای پرداخت وام به متقاضیانی که ازدواج مجدد کرده‌اند و تاکنون تسهیلات ازدواج دریافت نکرده‌اند، مانع‌تراشی می‌کنند. این موضوع با توضیحات بانک مرکزی مواجه شد.

بانک مرکزی اعلام کرد: بر اساس قانون هر فرد می‌تواند یک بار از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج استفاده کند و با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد، (علیرغم ازدواج دوم یا بیشتر) می‌تواند از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهره‌مند شود.

همچنین، بر اساس مفاد بند ۱۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به منظور تحقق بند «ث» ماده (۱۰۲) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است برای متولدین سال ۱۴۰۰ به بعد، از طریق کلیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی و حذف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج متقاضیان بالای 50 سال سن، نسبت به پرداخت «تسهیلات قرض‌الحسنه تولد فرزند» اقدام کند.

بانک مرکزی در بخشنامه‌های متعدد خطاب به شبکه بانکی، بر لزوم تسریع در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و اعطای این تسهیلات درچارچوب اخذ وثایق وفق قانون مربوطه تاکید کرده است. در سال جاری نیز تاکنون ۷۶۹ هزار و ۸۳۹ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ بیش از ۶۶ هزار میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها