کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مروری بر کتاب بادبادک باز نوشته خالد حسینی


کد خبر : ۹۱۳۶۳چهارشنبه، ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲:۳۸۵۰۷ بازدید

بادبادک باز اولین اثر خالد حسینی نویسنده افغان است که با فروش بالا و ترجمه به بسیاری از زبان های دنیا رمانی موفق محسوب می ‎شود. در بین ...

بادبادک باز اولین اثر خالد حسینی نویسنده افغان است که با فروش بالا و ترجمه به بسیاری از زبان های دنیا رمانی موفق محسوب می شود. در بین نویسندگان افغان، خالد حسینی نویسنده ای است که با بادبادک باز شهرت گرفت و توانست نام خود را در دنیای ادبیات و رمان جاودانه کند. این کتاب روایتی از زندگی کودکان افغانی است. کودکانی که راویان داستان هستند و با جزئیات بسیاری اتفاقات را به تصویر می کشند. اگر دوست دارید که با ادبیات افغان آشنا شوید و این رمان معروف و مشهور دنیا را بخوانید، در ادامه همراه ما باشید. ابتدا و پیش از شروع خواندن این کتاب بهتر است تا اطلاعاتی جزئی را درباره آن بدانید. اطلاعاتی که به شما کمک کند تا با علاقه و اشتیاق بیشتری را کتاب را آغاز کنید و به دنبال خرید کتاب بادبادک باز خالد حسینی باشید.

بادبادک باز، روایتی از رفاقت و مردانگی

بادبادک باز اولین رمان افانی است که به زبان انگلیسی چاپ و منتشر شده است. این کتاب روایت زندگی امیر، فرزند یکی از سرشناس ترین مردان کابل است. روایتی که در بحبوحه جنگ های افغانستان اتفاق افتاد و داستان هایی از درد، جنگ، نفرت، عشق و رفاقت را به تصویر می کشد.

حسن پسر مستخدم خانه امیر است که روابط نزدیکی با امیر دارد. اما با همه این روابط نزدیک و دوستی عمیق بین آن دو، امیر او را در شرایط سخت و دشواری تنها می گذارد. شرایطی که تمام آینده هردو کودک را تحت تاثیر قرار می دهد و تغییرات جدی را در داستان پدید می آورد. تغییراتی که تا سال ها آرامش را از امیر سلب می کند و او را با عذاب وجدان بزرگی تنها می گذارد!

 

آخرین خبر | یک کتاب خوب/ بادبادک باز

روایت جنگ، مردانگی و اما رفاقت!

داستان جنگ و فرار از افغانستان

با اشغال افغانستان، امیر و پدرش از کشور فرار کرده و به آمریکا مهاجرت می کنند. ولی با این حال و پس از گذشت 20 سال، افشای حقایقی دور از ذهن باعث می شود تا چهره قهرمانانه پدر برای امیر بشکند و تصور ذهنی او خدشه دار شود. حقایقی که بالاجبار او را به کشورش کشانده و او را وادار می کند تا محافظه کاری را کنار بگذارد. به این ترتیب قدم در راهی گذاشته تا جبران مافات گذشته را به جای آورد. جبران مافاتی که ممکن است حتی به بهای از دست دادن جانش تمام شود!

در این کتاب علاوه بر روایت داستان در قالب تاریخ افغانستان، داستان های تاریخی دیگری نیز چون حادثه یازده سپتامبر و حمله آمریکا به افغانستان نیز به تصویر کشیده شده است. اتفاقاتی که سبب شدند تا این کشور پس از سال ها در مرکز اخبار دنیا قرار گرفته و سال های جنگ و ویرانی این کشور به تصویر کشیده شده است.

جزئیات بادبادک باز، کاری منحصر به فرد

روایت بادبادک باز از اتفاقات با جزئیات بسیاری روایت می شود.جزئیاتی که سبب می شوند تا خواننده بتواند تصویر را بسیار دقیق به تصویر کشد و برای خود داستان را به شکل کاملا شفافی ببیند. دنیای جزئیات رمان بادبادک باز خالد حسینی، این کتاب را به داستانی منحصر به فرد تبدیل کرده است. در کمتر داستانی می توان این جزئیات را مشاهده کرد. جزئیاتی که داستان را کامل و جامع برای خواننده بیان می کند و می تواند مخاطب را در داستان غرق کند. به این ترتیب خالد حسینی مخاطب خود را درگیر روایت می کند. درگیری عمیق که می تواند سبب شود تا خواننده خود را در دل داستان ببیند. اگر این داستان را بخوانید، به خوبی متوجه این موضوع خواهید شد.

کتاب بادبادک باز / نشر نیلوفر | فروشگاه پاراف

تصویری از نشر جدید بادبادک باز توسط نشر نیلوفر

به تصویر کشیدن درد و رنج جامعه افغانستان

خالد حسینی در بادبادک باز سعی کرده است تا شکلی کلی از جامعه افغانستان و دردد و رنج های مردمان آن را به تصویر کشد. اختلاف طبقاتی موجود و آوارگی پس از حمله آمریکا را روایت کند و ظلم و ستم طالبان به مردم را به خوبی به نمایش بگذارد. در واقع بادبادک باز، علاوه بر آن که یک رمان باشد، روایتی تاریخی از جامعه افغانستان در آن دوران است. مردمانی که تمام زندگی خود را با خرافاتی که به اسم دین وارد فرهنگشان شده است، پیش می برند و دنیای خرافی را برای خود رقم زده اند. در این کتاب در حاشیه بودن زن ها در جامعه آن دوران افغانستان کاملا مشهود است. چیزی که به طور غیرمستقیم بیان می شود و روایتی تلخ را رقم می زند. روایتی که این روزها نیز در جامعه افغانستان مشاهده می شود. البته روایت زنان افغان را می توانید در کتاب دیگر خالد حسینی به نام هزاران خورشید تابان بخوانید! روایتی از درد و زجر زنان افغان در همان دوران!

انتخاب اسم بادبادک باز برای کتاب

انتخاب اسم بادبادک باز برای این کتاب، بادبادک باز را نمادی از آزادی و وحدت برای جامعه افغانستان کرده است. در واقع با این روایت، این گونه برداشت می شود که تا زمانی که ملت و جامعه افغانستان با یکدیگر اتحاد نداشته باشند، به شادی نمی رسند. چیزی که در تمامی جوامع حاکم است و کاملا یکسان است. در این کتاب حتی شخصیت های اسطوره ای نیز در صورت خلف وحده و دور شدن از وحدت در جامعه، طرد می شوند و مورد بی توجهی قرار می گیرند. در واقع این کتاب روایتی از آزادگی و مردانگی را ارائه می کند و این موضوعات را پراهمیت جلوه می دهد. درون مایه خود را با جوانمردی و مردانگی پیوند داده است و به طور غیرمستقیم پندهای اخلاقی بسیاری دارد. کتابی که توسط نشرهای مختلفی مانند انتشارات آریا نوین به چاپ رسیده است و در سایت خرید کتاب برای سفارش موجود است.

کتاب بادبادک باز - ویرگول

بادبادک باز، روایتی از جنگ و درد در میان جوانمردی

سخن پایانی

خرید بادبادک باز خالد حسینی انتخابی است که برای دوستداران و طرفداران داستان های تاریخی می تواند هیجان انگیز باشد. با خرید و خواندن این کتاب، دنیای جدیدی به روی مخاطب گشوده می شود. دنیایی که در آن جزئیات معنای پیدا کرده و مهم می شوند! در واقع بادبادک باز کتابی است که بر پایه چزئیات نوشته شده است و در آن جزئیات از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در این کتاب روایت، روایت مردانگی و رفاقت است. روایتی که در میان جنگ های افغانستان اتفاق می افتد و داستان های بسیاری را به دنبال خود می کشد. اگر به دنبال خواندن کتابی هستید که در آن داستان رفاقت و مردانگی را در لابه لای صفحات تاریخی ورق بزنید، بادبادک باز انتخاب خوبی است. انتخابی که در این مقاله به دنبال معرفی آن بودیم. امید است تا به اینجا این روایت را همراه ما بوده باشید و اکنون بتوانید با خرید این کتاب داستان خوبی را بخوانید!



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها